Harde schijf vol

Status
Niet open voor verdere reacties.

the bitch

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
6
Heeft iemand een antwoord? Ik heb vandaag een externe harde schijf van 250GB gekocht - STORAGEBIRD XL van Fujitsu Siemens - (zelfde als mijn computer). Nu komt het probleem..als ik iets wil overzetten op deze externe schijf, dan krijg ik een melding dat de schijf vol is. Er staat nu maar 8GB op!! :mad:
 
Je schijf zal waarschijnlijk op Fat32 staan. Controleer dat eens.

Fat32 kan geen bestanden groter dan 4GB aan.
 
Bedankt voor je antwoord...maar hoe moet ik dat doen dan? Sorry maar ik ben niet zo handig. :( :eek:
 
Rechtsklikken op de betreffende partitie en dan eigenschappen aanklikken. Daar staat het dan
 
Ja, daar staat inderdaad 'bestandsysteem:Fat32'. En nu? :confused: hoe moet of kan ik dit veranderen?
 
Kun je heel simpel omzetten naar ntfs

Ga naar start, uitvoeren en typ daarin cmd en druk op OK. In het dosvenster typ je in:

convert x: fs\ntfs (de x moet je veranderen in de driveletter die je schijf heeft) en druk op enter
 
Bedankt alvast voor je tijd... okay, heb ik geprobeerd, maar krijg de melding: 'ongeldige parameter - fs\ntfs'. :(
 
Mijn fout. Er moet staan /fs:ntfs (dus convert x: /fs:ntfs)
 
Nu staat er 'voer de huidige volume naam in voor station N:' ....?? Ik voel me behoorlijk dom.:p
 
Daar geef je de naam van de harde schijf. Als die bijv data heet dan geef je data in
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan