Harde schijf voor laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

aleks

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb een 2e hands laptop: Toshiba Satellite Pro 4200. Nu kan ik daar een grotere harde schijf voor kopen, dat is met eeen zogenaamde IDE aansluiting, is er iemand die weet of er zo'n aansluiting in deze laptop zit ? Is er iemand die weet hoe je zo'n laptop open kunt maken om die 2e harde schijf in te bouwen ? Of is er in deze laptop niet voldoende plaats voor een 2e harde schijf en moet de eerste kleine gewoon vervangen worden door de 2e grotere ? Op deze laptop draait Windows 2000/NT, is dat nog van belang ?

Deze schijf zal er nu inzitten. (40gb) Klopt dat?
Ze hebben er ook nog eentje van 80gb.

Op je andere vragen heb ik geen antwoord.
Ik zal nog even kijken of ik iets meer kan ontdekken. Dan pas ik dit bericht wel aan.

Een 2e hd krijg je er niet in. Er is geen plek en aansluiting.

Koop gewoon een externe harde schijf voor al je data.
Op dit moment zijn die bijna even duur dan een interne.
Een externe hardschijf kan je trouwens overal gebruiken.

externe harde schijf

Bedankt voor het advies, maar ik heb begrepen dat je een externe harde schijf niet constant aan je laptop of pc mag laten hangen, behalve dan als er een koeler aanzit en dat is bij lang niet alle externe harddisks het geval, bovendien zijn die met koeler volgens mij ook weer een stuk duurder.

Laatst bewerkt:
openen laptop

Blijft natuurlijk toch nog de vraag: Hoe open je zo'n laptop als je de harddisk of een nader onderdeel wil vervangen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan