Harde Schijf vult op

Status
Niet open voor verdere reacties.

feyenoord55

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2011
Hallo

Ik heb sinds een maand het probleem dat mn harde schijf zichzelf blijft opvullen.

elke keer verwijder ik weer dingen en dan word de beschikbare ruimte iets groter , maar na een uurtje of 2 is al deze ruimte al weer vol zonder dat ik zelf dingen opsla

ik heb al verschillende anti virus programma's geinstalleerd en laten scannen maar deze hebben het probleem ook niet kunnen verhelpen

Virusscanners die ik gebruikt heb :

AVG Free
Superantispyware
Hitman Pro
Malwarebytes

Ik heb nu geen idee meer hoe ik dit probleem zou kunnen verhelpen

Als iemand mij kan helpen alvast bedankt !

Groeten Jan

Helaas heb je niet verteld hoe groot je harde schijf is en hoe sterk ze opvult. Is het misschien het pagefile?

Hallo ,

Ten eerste bedankt voor de reactie

Mijn harde schijf is 225 GB (totale groote 500GB, Maar opgedeeld in 2 partitie's ), maar als ik weer ruimte vrij gaat maken op mn harde schijf heb ik meestal zn 4 GB vrije ruimte

Alleen deze ruimte is vaak binnen een paar uur al weer weg , zonder dat ik er gebruik van maak of download programma's en dergelijke aan heb staan.

Het vreemde eraan is dat alleen me C schijf opvult maar de D partitie niet

Jan

Laatst bewerkt:
Hoeveel memory heb je? 4GB is erg dicht in de groote van je geheugen. heb je toevallig tussen 2 en 4 GB geheugen? Dan zou ik mij geen zorgen om maken. Ik zou op een c schijf 20% ruimte vrij houden, anders loopt windows stuk.

Hallo

Ik heb 3Gb , maar als ik u goed begrijp is het dus niet erg en zou ik gewoon wat meer ruimte vrij moeten maken ?

Heb je alle windows updates al gedaan? ik veronderstel dat je windows xp gebruikt?

Windows dumpt het geheugeninhoud op de harde schijf, dat bestand heet volgens mij pagefile.sys en is een tot twee keer zo groot als je geheugen (dus tussen 3 en 6GB groot). Daar zal in niet aan komen, wis je dat bestand dan kan Windows niet meer in de slaapstand.

De volheid van je harde schijf is iets anders. Windows wil op de c partitie tussen 10 en 20 % vrij hebben. Zodra je meer dan 175GB in gebruik hebt wordt het voor Windows moeilijk. Dat heb je al zelf begrepen. Je moet wat meer vrij maken, dan loopt windows weer netjes...

Hallo Jan,

Als een toevoeging hier op ,zelf zet ik de groote van die pagefile altijd vast wat je kunt doen bij virtual memory waar de pagefile een onderdeel van is wat ze ook wel eens swapfile noemen.
Dat doe ik niet zo zeer vanwege de groote van de pagefile maar dan hoeft windows zelf niet meer de groote van die pagefile te bepalen wat windows iets minder te doen geeft.

Je zeker heb zeker veel meer vrije ruimte op je C: schijf nodig ,denk maar eens bijvoorbeeld aan het branden van een dvd waarbij het brandprogramma een tijdelijke image bestand gaat maken op je schijf die de grote kan hebben van een hele dvd wat 4,37GB is en die ruimte moet er dan wel zijn.

Wat een grote hoeveelheid schijf ruimte in beslag kan nemen is het systeem herstel ik dacht tot zo'n 15% wat bij jou dan al ruim 33GB is.
Die zou je dan kunnen verminderen tot 2% ofzo.
Zelf maak ik nooit gebruik van systeem herstel en staat altijd uit.

Iets anders is bijvoorbeeld met de map temporary internet files ,dat is een map waar je internet browser allerlij bestanden in opslaat zoals een kopie van website's, audio en video bestanden van de website's die je op het internet bezoekt.
De grote van die map wordt bepaald door de instelling daarvan in je internet browser en die zou meschien nog al wat groot kunnen zijn bij jou.
Afhangkelijk van de aantal website's die regelmatig bezoek en door een kopie in die map versneld wil hebben kun je die map verkleinen tot een minimale grote wat voor jou het beste uitkomt.
Ik heb hem niet groter dan 18MB het algemeen advies is 50MB.

De mappen temp.
Dat zijn mappen waar programma's bestanden in aanmaken op het moment dat zo'n actief is maar ook als je een programma installeer.
Geregeld blijven die bestanden wel eens in die temp staan zonder dat ze nog voor een goed doel worden gebruikt en kunnen dus gewoon worden verwijderd.

Voor als je hem nog niet al zou gebruiken heb meschien wat aan CCleaner.
Gebruik zelf de slim versie dus zonder een toolbar.

En zo zijn er nog wel meer van die dingen maar dat ligt ook aan wat je van windows en welke programma's je gebruikt.

Ik hoop dat je er wat aan heb.

Groetjes.

Hallo

Hartelijk dank allemaal voor de hulp

Het Probleem is inmiddels verholpen

Met Vriendelijke groet

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan