Harde schijf warm

Status
Niet open voor verdere reacties.

quake4play

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2007
Hoi,

Sorry misscien dat ik en domme vraag stel maar
mijn harde schijf hij wordt ongeveer 55 graden is dit normaal

Ik hoor het wel

Laterzz:thumb:

Ben nieuw hier,

Welkom! :thumb:

Dat kan die schijf prima hebben...... hoewel het wel wat warm is..... bij normaal gebruik zou hij ongeveer 40 graden moeten zijn..... boven de 65 moet je je zorgen gaan maken........
Er zijn leuke ventilatortjes te koop voor harde schijven!

Laatst bewerkt:
Hoe koeler, hoe langer de levensduur, en hoe minder fouten door het uitzetten van de platters en koparm, lees dit even.

HD temps

Hier ( bij warm weer en bv temps van 30 graden binnenshuis, airco uit ), merkte ik dat de HD bij intensief gebruik 40 graden werd .....:confused: in rust ca 37 graden. Betreft Maxtor.

De ene HD mag wat warmer worden als de ander ( merk en type ).

Omdat ik wist dat maxtor ( wel goed ) maar wat gevoeliger voor warmte is : monteerde ik een klein blowertje dat direct lucht van buiten aanzuigt en de HD ervan voorziet zodanig dat de juiste airflow in de kast niet verstoord wordt. De temperatuurschommelingen zijn niet abrubt mbt het vertrek waar de pc geplaatst is ( HD's houden niet van grote temp verschillen ! ) .....

Bij bovenvermeld zomer weer wordt de HD nu 32 graden. Dat moet kunnen. En bij kamertemperatuur ligt het ver onder onder de 30 graden :).

Je kan de HD activiteit ( schrijf en lees bewerkingen ) en temperatuur makkelijk monitoren, bij overschrijden volgt waarschuwing.

Gr. leon25 :cool:

Het artikel behorende bij het linkje in een antwoord heb ik met interesse gelezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan