Harde schijf weg!! Help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter91

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2006
Berichten
28
Hallo,
Ik ben nieuw hier maar ik zit met een probleem:

Ik wou Linux installeren en moest daarvoor twee nieuwe partities maken. Dit heb ik via Linux zelf (m.b.v. een Live CD) gedaan. Maar daar is iets niet helemaal goed gegaan..

Ik beschik over twee harde schijven: C:\ en D:\ met op elke een Windows versie.
Toen ik Windows op D:\ op wilde starten vielen de twee schijven uit en startte mijn systeem opnieuw op.
Ik kan gelukkig nog wel op de Windows die op C:\ staat werken, maar mijn bestanden staan allemaal op D:\ !!!
De D:\ schijf staat nu niet meer bij Deze Computer, maar als ik naar Logical Disk Manager ga zie ik de D:\ wel maar zonder volumeletter erbij, en ik daar kan ook niks wijzigen aan de D: schijf..!

Wie kan mij alsjeblieft helpen??

Alvast heel erg bedankt!
Peter.

screenshot Deze Computer
screenshot Logical Disk Manager
 
Laatst bewerkt:
Probeer eens op de D: partitie te rechtsklikken in Logical Disk Manager, en te kiezen voor Stationsletters en paden wijzigen.

Geef de partitie daar weer de schijfletter D:

Hopelijk werkt dit.

Succes,

Tijs.
 
Ga eens met de cursor op de text, schijf 1 staan, en rechtermuisklik, wat kun je daar doen?
 
Beste dnties en Lange Pier,

Er zijn geen rechtermuiskop opties mogelijk bij D:\ behalve 'partitie verwijderen', en dat is zeker niet de bedoeling.
Dus ik ga even met TestDisk proberen.

thanks!
Peter.
 
Je kunt met de cursor op de partitie gaan staan, maar ook links op de text, dan heb je andere mogelijkheden.
 
Ja dat klopt maar daar kom ik niet verder mee, ik kan daar slechts de eigenschappen van het apparaat bekijken, maar nog steeds geen volumenummers etc. veranderen.

Hier heb ik een screenshot van de TestDisk resultaten voor D:\ maar ik begrijp niet hoe ik dit alles weer normaal kan krijgen zonder dat ik al m'n files verlies..
 
Ga naar de mbr code, en schrijf een nieuwe, er staat nu een Linux mbr, die moet eraf.

Overigens begrijp ik niet, wat je met Linux wilt, als je zo weinig ruimte hebt.
 
te proberen

probeer anders met partition magic die hhd schijfen samen te voegen miss dat dat werkt of te herstelen
 
Instructie van Lange Pier opgevolgd en ik merk helaas nergens enig verschil...

(Bij de installatie van Linux stond dat je 2 partities aan moest maken: Eén root partitie van min. 2 GB en één swap partitie van minimaal 256 MB. Dus dat moet lukken, dacht ik.)
 
Laatst bewerkt:
Dan is de reserve mbr, ook die van Linux, maare, je kunt niet zomaar Linux op een schijf zetten, daar heb je eerst vrije ruimte voor nodig, op die schijf.

Haal de eerste schijf even van de kabel, boot van de XP cd, kijk of je dan in de repairconsole kunt komen, en indien dat lukt, fixmbr intoetsen en enteren.

Lukt dat niet, de 1e schijf weer eraan hangen, en weer opstarten met de XP cd, en weer naar de repairconsole gaan, en fixmbr \Device\HardDisk1 intoetsen, en enteren.

Aangezien je er niet veel vertrouwen in hebt, en de vraag hier weer hebt gesteld, laat ik het verder over aan de andere helpers, succes.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan