harde schijf weg

• Onderwerp starter Onderwerp starter zarr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

zarr

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2004
hallo ...ik zit met het volgende ...

mijn pc ..een p3 heeft twee harde schijven
op een schijf heb ik windows staan

op de andere al mn progs

dit is wat er gebeurd is : zoals normaal heb ik de schijf voor windows gedefragmenteerd..okee...
nu dacht ik laat ik station d ook eens defragmenteren
...dus aan de slag ..en nu komt het ...tijdens het defr.
krijg ik een ballon uit de taakbalk te zien die zegt dat hij bepaalde bestanden niet kan opslaan ??? en die ballon verscheen toch wel zon dertig keer ...nou ja dacht ik wat nu dus heb ik het defr. geannuleerd en wat ik al vreesde was werkelijkheid ..weg programmas..

maar ook station d is foetsie ...en als ik nu mn pc opnieuw opstart dan duurt het ongelofelijk lang voordat
windows klaar is voor gebruik....

mijn vraag is nu: hoe krijg ik op zn minst mijn station d terug op mijn pc ? en hoe kan dit gebeurt zijn ?
is mn schijf misschien kapot ? ik weet me geen raad meer en hoop er op dat iemand die wat meer verstand van pc s heeft mij kan vertellen hoe ik dit moet oplossen of dat dit probleem niet op te lossen is

bij voorbaat dank:confused:

dus C is je primaire disk en D is je slave?

als dit klopt, probeer dan eens de jumper van de D-schijf gewoon eruit te halen en start dan eens je pc op.

suc6, heb geen idee wat er is gebeurt tijdens het defragmenteren:(

tja dat zal wel zo zijn jefke maar ik heb niet zoveel verstand van pcs dus als het kan zou ik het openmaken van mn pc als laatste redmiddel gaan gebruiken ...maar van te voren was de d schijf er toch ook gewoon ....ik kan wel vertellen dat als ik een progr. wil openen wat op die schijf stond zegt de pc dat of de schijf er niet is of dat deze niet in gebruik is:rolleyes:

De oplossing van Jefke is denk ik je eerste redmiddel.

ALs ik zo je 2e bericht lees, denk ik ook aan een los kontakt in een kabel.

Hiervoor zul je toch de kast moeten openmaken.
Neem heel voorzichtig 1 kabel los, en plaats deze weer stevig op dezelfde plaats terug.
Net zolang, totdat je alle kabels hebt gehad.
De belangrijkste kabels zijn die brede grijze.
De voedingskabels (geel / zwart / zwart / rood) hoeven niet perse, maar is wel aan te raden.

Als je het zelf niet durft, heb je vast wel ergens in je vriendenkring een "handig mannetje"....... ;)

petje af

ik heb gedaan wat jullie me adviseerden..met mn twijfels eerlijk gezegd ..ten onrechte ..want wonder boven wonder is mn schijf terug met alle software...:thumb:

mag ik jullie bij deze van harte bedanken voor de hulp die jullie mij boden ...:thumb: :thumb: :thumb:

harstikke bedankt!!!

echter rest mij wel nog een kleine vraag ...

zou het defragmenteren nu wel goed gaan ...of kan ik dat beter laten?

En aan iedereen nog een zalig kerstfeest

met vriendelijke groet Ralf Hubner

petje af

ik heb gedaan wat jullie me adviseerden..met mn twijfels eerlijk gezegd ..ten onrechte ..want wonder boven wonder is mn schijf terug met alle software...:thumb:

mag ik jullie bij deze van harte bedanken voor de hulp die jullie mij boden ...:thumb: :thumb: :thumb:

harstikke bedankt!!!

harstikke bedankt!!!

harstikke bedankt!!!

hahaha, geen dank hoor maar moet je dat bericht nu 5 keer posten:)

ik durf niet te antwoorden op vraag ivm defragmenteren, ik hoop voor jou dat iemand anders hier een antwoord op weet.

in ieder geval zou ik het gewoon proberen...

ging ff mis met het posten ..excuseer me

tijdens het defragmenteren komt er weer een schermpje met uitstel schrijfproces geannuleerd ...probeer het bestand ergens anders te plaatsen...dus snel weer gestopt schijf met progs. is wel nog aanwezig

maar het defragm. wil niet lukken...

even erbij vermelden ..misschien van belang

de berteffende D schijf heeft het NTFS bestandssysteem

kijk eens hoeveel ruimte je nog hebt op D, als hij bijna vol zit kan het zijn dat hij defragmentatie niet uitvoert.

is de schijf helemaal niet vol, probeer dan eens het volgende:

start pc op en hou F8 ingedrukt, start nu op in veilige modus.
doe een schijfcontrole en voer daarna een defragmentatie uit, kan wel zijn dat het wat langer duurt maar het probleem kan zo verholpen worden.
(let wel op dat je virusscanner en firewall uit staan in geval je deze hebt)

ik wens je veel suc6!

Laatst bewerkt:
terug bij af

heb alles gedaan exact als aangegeven:8-0:

de melding ...zie boven. komt weer in beeld
en het defragmenteren kan niet worden voltooid.
en daarbij komt dat station D: weer weg is en
het duurt nu ook weer frustrerend lang voordat windows is opgestart zeker een tien tot vijftien minuten

jammer onja de schijf is voor tien procent gevuld...dus helemaal niet vol

ik heb overigens ook het probleem dat kazaa ..een downloadprogramma.. geinstlleerd op D:
de bestanden ook niet meet kan plaatsen in de daarvoor bestemde map de zelfde melding komt weer in beeld?

kan het zijn dat de schijf naar de haaien is [gedeeltelijk]

???

Laatst bewerkt:
ik heb in de tussentijd een paar andere hard disks getest

deze werken wel zoals het hoort ......dus ik heb de betrffende schijf in de afvalbak gedeponeerd

toch bedankt voor de moeite
:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan