Harde schijf wel of niet benaderbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

troedeboer

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2009
Hallo helpmij'ers,

Ik heb een pc waarbij deze vast loopt (in een lus zit) bij het opstarten.
Besturingssysteem Win7
Bij normaal opstarten zie je even het windows-logo, vrij kort daarna heel even een blauw scherm, vervolgens opnieuw opstart.
Bij opstarten in veilige modus zie je welke drivers/bestanden hij inlaadt, bij AVGIDSEH.SYS duurt het even en vervolgens weer opnieuw opstart.

De rescue disc van AVG loopt ook vast bij opstarten, is dus helaas niet werkbaar.
Als ik de harde schijf uit de pc haal en aan een werkende pc koppel als externe harde schijf (SATA), dan komt de melding 'de harde schijf moet worden geformatteerd om hier mee te kunnen werken' (iets in deze trend).

Wie weet hoe ik toch nog bij deze harde schijf kan komen om bijv. de foto's, email, etc te kunnen redden?
Het vreemde vind ik dat de harde schijf vanaf mijn werkende pc niet benaderbaar is, maar dat in de niet werkende pc wel het windows logo even in beeld is, wat voor mij zou inhouden dat deze schijf dus wel is te benaderen?

Probeer eens de avg rescue disk op een usb stick te zetten en daarvan op te starten.
  • Download unetbootin
  • Download hp usb disk storage format tool
  • Gebruik de HP tool om je usb stick te formatteren (je kan quick format gebruiken)
  • Start UnetBootin en selecteer de rescuedisk van AVG (je kan ook een linux distributie kiezen, maar het is net wat je het makkelijkste vindt), selecteer ook de juiste usb stick en druk op OK/Start.
  • Start vervolgens de computer op met de usb stick en selecteer in de BIOS de usb als eerste apparaat.

Succes!

Ik snap je verwarring: Hoe kan het Windows 7 logo in beeld komen terwijl Windows zelf (uiteindelijk) niet goed opstart?
Lijkt op de situatie die ik hier recent had op een laptop: De (verborgen) System partition van 100 MB wel goed (daar start alles in eerste instantie van op), de C: partitie met (de rest van) Windows erop corrupt.
Ik heb toen TestDisk gebruikt om data te redden naar een andere schijf dan de probleemschijf (voorzover mogelijk; sommige bestanden waren corrupt).

Tijs.

Inmiddels heb ik via de AVG rescue CD toegang gekregen tot de harde schijf :)
De USB wou niet opstarten (boot error), maar een nieuw gemaakte cd startte wel door.
Binnen de AVG recue disc kon ik via de file manager utility op de harde schijf komen.
Ik ben nu bezig om eerst de schijf te scannen op virussen en dan zal ik daarna proberen de belangrijke mappen te kopiëren naar een externe schijf.
Bedankt voor het meedenken, ik denk (hoop) dat ik nu wel weer verder kom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan