harde schijf werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

goudvis123

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2004
Hoi,

Ik heb een externe harde schijf waar heel veel belangrijke gegevens opstaan.

Nu was ik bezig met de harde schijf aangesloten via usb op mijn computer toen ik perongeluk mijn computer (laptop) en harde schijf van de bank liet vallen. Stom. Gelukkig computer niet kapot, maar harde schijf schoot los uit de usb verbinding.

Nu krijg ik elke keer de vermelding of ik de harde schijf wil formatteren als ik een mapje op de harde schijf wil openen. Dan klik ik op nee uiteraard, maar ik kan nu niet meer bij mijn bestanden.

Iemand een oplossing?

Hoor het graag, groet, Leonie

Heeft de schijf nog wel een schijfletter?
Dus zie je de exterene schijf in deze computer of de verkenners staan?

Zo ja, Rechtermuisknop op de schijf en voer schijfcontrole uit ( beide opties ook repareren aanvinken).

Het is ook mogelijk dat de schijf los is.
Ik weet niet of de behuizing makkelijk te openen is om dit te controleren.

Dank je wel voor je reactie :)

Als ik op repareren klik raak ik dan geen gegevens kwijt? zo nee waarom niet? Maw wat gaat de computer op de harde schijf doen?

Hij is losgeraakt terwijl deze bezig was.
Er kan bijv. en bestand beschadigd zijn. Indien mogelijk wordt er gerepareerd. Zo werkt schijfbeheer nu eenmaal.

Bestandssyteem is corrupt geraakt. Je kunt repareren proberen. Of hang indien mogelijk de schijf eens aan een Linux systeem. In de meeste gevallen kun je dan ook bij je bestanden.

En als je data zo belangrijk is, dan snap je nu ook wel dat je er zorgvuldiger mee om moet gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan