harde schijf word niet meer herkent

Status
Niet open voor verdere reacties.

tokkietokkie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 dec 2004
hoi
ik heb windows xp.
nu was ik gewoon op de comp bezig en ineens zat deze vast, probeerde een paar keer control alt del maar dit werkte niet ,toen de uit knop geprobeert maar ook deze reageerde niet dus heb ik de stekker eruit moeten trekken.
Toen de stekker er weer in en toen deed de comp het niet meer.
krijg het bericht no operationsysteem founded.
ook in de bios geeft hij de c schijf niet aan.
ik heb ook nog een d schijf, ook deze werd in de bios niet herkent.
heb toen zolang ff een andere schijf erin gedaan en deze doet het wel en ook de d schijf word herkent, maar moest deze c schijf weer terug geven.
kan nu dus niet meer in de comp.
weet iemand wat er aan de hand is met mijn c schijf, is ie kapot of moet ik iets doen zodat hij weer herkent kan worden.
zou iemand mij kunnen helpen
alvast hartelijk dank.
ben erg onthand nu de comp het niet meer doet.
groetjes

Als je er helemaal niet meer af kan halen, dan kan je proberen om de schijf te formateren.

Laatst bewerkt:
Misschien een rare vraag maar hoe kan ik de schijf formateren, want ik heb al geprobeert of ik de parti kan verwijderen en xp op nieuw instaleren, maar hij geeft steeds de melding kan geen vaste schijf vinden en kan daardoor ook niets verwijderen of instaleren

Probeer het eens op volgende manieren.

Reset de BIOS naar fabrieksinstelling.

Is het dan nog niet opgelost probeer het volgende.

Zet het systeem terug met Systeemherstel naar een datum voor het probleem.

Indien nog niet opgelost probeer het volgende eens.

Start op met een opstartdiskette van Windows 98 die te downloaden is op www.bootdisk.com , of met de CD van Windows, ga in dat geval naar de Recovery Console.
Probeer dan vervolgens volgende commando's:
fixmbr (Enter), vervolgens indien niet opgelost
fixboot (Enter), vervolgens indien niet opgelost
fdisk /mbr (Enter)

En als je harde schijf NOG niet herkend wordt, dan kun je op je eigen pc er ook niets mee doen (formatteren, fdisk, enz).

Dan zou je kunnen proberen om die schijf in een andere pc erbij te hangen (als slave) en kijken of hij daar wel herkend wordt. Zo ja, dan proberen om die schijf op DIE pc te formatteren.

helaas hij wordt nog steeds niet herkent en kan er nog steeds niets mee doen.
ik denk dat die toch kapot is dan, maar kan dat zo ineens, na wat ik verteld heb zie 1e bericht.
in ieder geval wou ik iedereen toch alvast bedanken voor de snelle reacties
groetjes tokkietokkie

Je zou nog even kunnen kijken of de kabels nog goed vast zitten of even een andere flatcable (misschien die van de CD-Rom speler) kunnen proberen.

als ''d'' wel een hd is . het kan ook een partitie zijn;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan