harde schijf wordt elke 5 seconden geactiveerd

• Onderwerp starter Onderwerp starter tverm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tverm

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2004
Alleen als ik op internet ga wordt elke 5 sec. de harde schijf aangesproken gedurende ong. een halve sec.
In Windows-taakbeheer zie ik op dat moment geen proces actief.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

wat bedoel je met activeren?
want ik vat dan op dat de harde schijf uit slaap stand komt en dat lijkt me nou niet het geval...

harde schijf

Let even niet op het onderwerp, maar lees de tekst.
Ik hoor de schijf en zie het lampje oplichten.

led hd

Het meest waarschijnlijk betreft het programma's / spyware welke gegevens doorsturen zodra je online bent. Kijk eens bij je firewall of die kan laten zien wat er verbinding maakt om zo gegevens te up- of downloaden.

harde schijf

Ik heb ZoneAlarm als Firewall. Er is op dat moment geen internetverkeer.
Ook als ik alle internet-activiteit via ZoneAlarm stop, blijft het probleem zich voordoen.

Ik heb ZoneAlarm als Firewall. Er is op dat moment geen internetverkeer.
Ook als ik alle internet-activiteit via ZoneAlarm stop, blijft het probleem zich voordoen.

Het zou je browser kunnen zijn die terug grijpt in het cache om bestanden van reeds bezochte internetpagina's weer op te halen.

Ik verwacht ook dat het je tijdelijke internet bestanden zijn welke de computer dan op je schijf zet. Daarvoor zal dus de schijf "actief" moeten zijn voor een moment.

Tja, dat kan ook het wisselbestand zijn, als er geen vaste waarde aanhangt, en het register niet is geoptimaliseerd, of de/het netwerkcontrole, die telkens controleert of de verbinding er nog is.

Tweak het register eens met X-Setup.

harde schijf

Ik heb het betreffende tweak-programma gedownload en na installatie als volgt geprobeerd te gebruiken:
Via SelectWizard-ProgramOptions-Built in Windows Apps-Windows Registry Checker Wizard kreeg ik in het volgend scherm het probleem dat de 3 opties niet aangevinkt konden worden.
Wellicht heb ik de verkeerde procedure gevolgd of iets over het hoofd gezien.

Ik weet niet waar je het over hebt.:o

Kun je wel "C:\Program Files\X-Setup\BIN\XQXSetupStart.exe" /LAUNCH_CLASSIC_UI in een snelkoppeling bij doel zetten, van XQXSetupStart.exe?

Of gewoon vanaf de gamaakte picto, en voor X-Setup Default UI - for Power Users kiezen.

harde schijf

Als ik Setup\Bin\XQXSetupStart start krijg ik het scherm "Welcome to Xteq System X-setup" waarin ik X-Setup Default UI-For PowerUsers kan aanklikken waarna het scherm
"Xteq Systems X-setup" verschijnt.
LAUNCH_CLASSIC_UI kan ik niet vinden.
Hoe nu verder?

Installeer hem nogmaals, met het bureaublad en startmenupictogram, kun je dan wel starten? je zult namelijk eerst een bevestiging moeten ingeven, voordat het programma start, die kun je gewoon met copy en paste erin zetten.

harde schijf

Ik heb het programma opnieuw geinstalleerd.
Als ik het programma start vanaf het bureaubladpictogram krijg hetzelfde scherm n.l.:
"Xteq Systems X-Setup" met de map "All X-setup Plug-ins" en de submappen:
Appearance, Hardware, Information enz.
Moet ik nu in een van de submappen verder?

Nu zit je goed, als je dan op het rode pijltje drukt, krijg je alle regtweaks te zien, maar je kunt ze ook map voor map, en per item openen.

Doe ook een update vanuit een opstartscherm, dit was de laatste free versie, en er zijn wel een aantal updates bijgekomen.

harde schijf

Het zijn ontzettend veel tweakopties; is er aan te geven welke in dit geval hiervoor in aanmerking komen?
P.s.:
In tegenstelling wat ik eerst dacht, blijkt het iexplore.exe proces steeds geactiveerd te worden.

Mooi hè, al die opties.:)

Maare, ik denk dat je eerder moet zoeken in een sheduler taak van een progje, zoals een virusscanner, windows update, bij WMC ook die updater.

Heb er nog wel eentje, hoewel ze ook in dat tweakprogje staan, en dat is XP-Antispy, maar je kunt ook in msconfig die opstartitems uitzetten die verbinding zoeken met internet, zo ook met HijackThis.

harde schijf

Het probleem schijnt opgelost te zijn.
Ik heb van de add-ons in IE7 twee voor mij onbekende items verwijderd.
Het had iets te maken met Zenturi.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan