Harde schijf wordt herkend maar OS boot niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fearop

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2012
Hello,

Situatie:
Ik heb hier een oude pc staan die dienst deed als server (heb ondertussen vernieuwd).
Ik zou nu een 2e server willen opzetten maar dit met de harde schijf van die oude server (OS staat er nog op, bespaart een hoop werk)

Probleem:
Als ik mijn harde schijf (Maxtor IDE schijf) van de oude pc (intel chipset) in de nieuwe (amd chipset) plaats dan herkent ie hem probleemloos maar hij start zijn os niet op. (dat doet hij wel in de oude pc).

Kan dit liggen aan het feit dat het een te nieuw moederbord (medionpc: ms7501, amd 780 chipset) is of verschil tussen amd en intel? ik heb in de bios alle mogelijk opties al geprobeerd maar krijg de schijf niet aan de gang. (medionpc: ms7501, amd 780 chipset)

Hopenlijk is er iemand die mij raad of uitleg kan geven ivm dit probleem.

Mvg

HDD in andere pc gezet ,dus je moet dan vanwege andere hardware windows opnieuw installeren:D

Hallo,

Zoals vanschagen al zegt kom je je windows opnieuw aan het installeren omdat Windows die platform drivers niet heeft en daardoor niet opstart.

Daar vreesde ik dus al voor.
En andere pc's waar ik de schijf ingeplaatst heb daar werkte het wel, komt dat dan door wat geluk met gelijkaardige systemen?

Bedankt voor het snelle antwoorden.

Mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan