Harde schijf wordt niet herkent in Deze Computer, wel in BIOS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guzzler

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2007
Hallo,

Ik heb een tijdje geleden mijn harde schijf in een andere pc ingebouwd, nu ik hem terug wil zetten ziet Deze Computer hem niet.
Als ik in het BIOS kijk dan zie ik ze wel allebei staan maar als ik op Deze Computer klik niet. Bij apparaatbeheer wordt de harde schijf ook niet aangageven, en bij schijfbeheer kan ik hem ook niet zien.
Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb de schijf binnenkort weer nodig.

Alvast bedankt!

Is het een IDE of een Sata schijf?

als het IDE is moet je even goed naar de jumpers kijken

Het is een IDE schijf, van de eerste harde schijf heb ik de jumper helemaal rechts staan, en van de tweede schijf heb ik ze boven staan,
::::|
_
:::..

Ik heb ook al geprobeert om ze anders neer te zetten maar niks lukt, ik zal het voor de zekerheid nog eens proberen.

Je eerste schijf moet MASTER staan, en je 2de schijf moet SLAVE staan, ik kan vanaf hier niet zien welk merk schijven je hebt en hoe de jumpers moeten staan dus dat zal je zelf eventjes moeten uit zoeken.

hou er ook eventjes rekening mee met de IDE kabel die heeft vaak ook een master en een slave ingang

Hoi !

Rechtsklikken Deze Computer - beheren - schijfbeheer.

Staat de schijf hier wel ?

Zo ja, toekennen van 'n driveletter en aktiveren/formatteren.

Greetz,

Harry.

@Donnows:
Ik heb twee schijven van Seagate, als ik op internet kijk dan kom ik bij dit uit:
Seagate.jpg

Mijn eerste schijf, waar Windows op staat, heb ik MASTER gegeven met de IDE kabel, de tweede schijf heb ik SLAVE gegeven.
De jumper van de eerste schijf moet ik toch volgens het plaatje de eerste optie geven?
En in de tweede schijf hoef ik toch geen jumper te doen?

@Harry:
Daar had ik al gekeken, daar staat hij ook niet bij zoals ik al eerder verteld heb.

Je hoeft geen jumpers te zetten op je 2de schijf.

En ik denk dat je op de eerste schijf de jumper op optie 7:8 moet hebben, maar je kan ook 1:2 proberen.

Daarna zoe het gewoon moeten werken

Vraag is opgelost mede met dank aan Donnows

Ik heb de jumper van de eerste schijf op 7:8 gezet, de andere jumper eruit gehaald.
De schijf werd nogsteeds niet herkent, ik ben vervolgens met de rechtermuisknop naar Deze Computer -> Beheren -> Apparaatbeheer, gegaan. Bovenin de taakbalk staat een icoontje van "Zoeken naar gewijzigde apparaten", toen ik hierop klikte kwam de schijf er wel bij te staan.

Bedankt voor de hulp!!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan