Harde schijf wordt niet herkent

• Onderwerp starter Onderwerp starter giga
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

giga

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2004
Ben nu al een tijd bezig mijn pc te installeren maar mijn harde schijf wordt altijd nog niet herkent.
F6 met driverdiskette geprobeerd?
Heb via de cd-rom die bij het moederbord zit een diskette gemaakt maar weet eigenlijk niet welke ik nu moet gebruiken er staan er drie te weten:
1. Intel ICH7R 32 bit RAID driver Disk
2. Intel ICH7R 64 bit RAID driver Disk
3. JMicron JMB36X 32/64 bit RAID driver

Verder Tikt mijn harde schijf elke seconde !!!!!! Misschien al Defect !!!!
Heb maar een harde schijf de Samsung Spinpoint, 250 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300 die ik wil gebruiken met moederbord Asus P5W DH Deluxe.
Heb de harde schijf aangesloten op SATA 1 rode-connector op het bord.
Dit eerst via een oranje meegeleverde kabel en daarna met de rode meegeleverde kabel.

Je hoeft geen driverdisk te gebruiken, indien je hem op de ich7 controller van Intel gebruikt, deze moet natuurlijk wel op enabled staan in de bios voor het gebruik van SATA drives, meestal SATA1 of 2, ook moet soms de raid bios ook op enabled staan en in die bios de drive aangemeld worden, maar weet niet of dat in jouw situatie ook moet.

Het tikken van schijven klinkt niet goed, meestal wordt dan de bootsector gezocht, wat ook een reden kan zijn waarom de schijf niet wordt herkent.

Harde schijf aan sluiten op P5W DH Deluxe moederbord en daarop XP installeren.
Er staat in de handleiding van alles over raid 0,1 en 5 maar niet echt hoe te handelen
wanneer je maar 1 schijf gaat gebruiken en daarop meteen XP wil installeren.

Laatst bewerkt:
Sata schijven kun je aan SATA 3 en 4 hangen, maar alleen als "slave", de raid bios hoeft niet open te staan, bij de default settings werken deze als ATA schijven, indien je ze als enhanced sata schijven wilt gebruiken, heb je de ahci instelling nodig.

Maar al ik het manual lees, moet de bootschijf weer op sata 1, en dan heb je wel de driverdisk nodig, voor de sata driver van JMicron.

Al met al is het nogal een vaag gedoe.

Wel gevonden op de Intel site hoe een Single Sata schijf te installeren:
How do I Install an Operating System on Single Serial ATA Hard Drive.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan