Harde schijf wordt plotseling niet meer herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

caddy_67

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2006
Hallo,

Gisteren PC geformateerd en alles opnieuw geisntaleerd, nadat ik een zeer eng spyware programma heb gehad.
De formatering heb ik niet snel gedaan, maar op de normale manier. Duurt wel langer maar dan heb ik het gevoel dat écht alles eraf is.
Toen alles opnieuw geisntalleerd en liep weer als een trein.
Nadat ik de PC de derde keer opstartte uurcde dat ineens, zonder dat er eerst problemen waren, ruim 20 minuten. "De Computer" in verkenner openen duurde plots ook 5 minuten. Ook kon ik geen bestand van de schijf op een USB stick trekken, schijffout gaf hij aan. Dus maar weer ff opnieuw opstraten, dat ging ineens helemaal niet meer.
De bootschijf (C: ) kon niet meer gewonden worden.
Hier ergens op het forum vond ik een thread waar men adviseerde om de batterij even uit het moederbord te halen, dat gedaan, maar ook zonder resultaat
In de BIOS gekeken wat als eerste boot staat, dat was de CD-ROM, dit verandert in de Primary Master en opnieuw gestart, hielp ook niks.
Alle kabels en jumpers zitten gewoon op hun plaats, heb ik nog even gecontroleerd.
Enig idee wat ik nog meer kan doen?
Mijn systeem is een Dell Dimension 8300
Primary HDD is een 80GB Maxtor (Besturingssysteem)
Second HDD is een 160GB Western Digital (Allen files)
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Alvast bedankt.
Hermann

Laatst bewerkt:
caddy_67 zei:
Hallo,

Gisteren PC geformateerd en alles opnieuw geisntaleerd, nadat ik een zeer eng spyware programma heb gehad.
De formatering heb ik niet snel gedaan, maar op de normale manier. Duurt wel langer maar dan heb ik het gevoel dat écht alles eraf is.
Toen alles opnieuw geisntalleerd en liep weer als een trein.
Nadat ik de PC de derde keer opstartte uurcde dat ineens, zonder dat er eerst problemen waren, ruim 20 minuten. "De Computer" in verkenner openen duurde plots ook 5 minuten. Ook kon ik geen bestand van de schijf op een USB stick trekken, schijffout gaf hij aan. Dus maar weer ff opnieuw opstraten, dat ging ineens helemaal niet meer.
De bootschijf (C: ) kon niet meer gewonden worden.
Hier ergens op het forum vond ik een thread waar men adviseerde om de batterij even uit het moederbord te halen, dat gedaan, maar ook zonder resultaat
In de BIOS gekeken wat als eerste boot staat, dat was de CD-ROM, dit verandert in de Primary Master en opnieuw gestart, hielp ook niks.
Alle kabels en jumpers zitten gewoon op hun plaats, heb ik nog even gecontroleerd.
Enig idee wat ik nog meer kan doen?
Mijn systeem is een Dell Dimension 8300
Primary Master HDD is een 80GB Maxtor (Besturingssysteem)
Primary Slave HDD is een 160GB Western Digital (Allen files)
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Alvast bedankt.
Hermann

Oh ja, nog iets. In de BOIS komen de schijven niet meer voor.

Indien de schijf op geen enkele manier tot leven is te wekken, ook niet op een andere comp, dan is deze kapoet.

Je zult er eerst voor moeten zorgen dat de schijf in een/de bios gezien wordt, zoniet, dan is er niets meer aan te doen.

Lange Pier zei:
Indien de schijf op geen enkele manier tot leven is te wekken, ook niet op een andere comp, dan is deze kapoet.

Je zult er eerst voor moeten zorgen dat de schijf in een/de bios gezien wordt, zoniet, dan is er niets meer aan te doen.

Ha! Dacht ik al, maar is het dan niet vreemd dat hij de Primary Slave (de 160GB schijf met alleen data) ook niet meer ziet in de BIOS, althans de capaciteit?

Ik sluit de Primary Master net op mijn laptop aan, en daar wordt deze via USB wel herkend........ ander probleem dan zeker?

Zoek eens eerst de clear bios jumper op, de batterij er even uithalen help niet zomaar, de voeding moet ontkoppelt zijn, en minimaal een minuut of 5 moet dan voldoende zijn, of de batterijkontakten even kortsluiten wil ook wel helpen.

Lange Pier zei:
Zoek eens eerst de clear bios jumper op, de batterij er even uithalen help niet zomaar, de voeding moet ontkoppelt zijn, en minimaal een minuut of 5 moet dan voldoende zijn, of de batterijkontakten even kortsluiten wil ook wel helpen.
Euhhm, wat is de clear bios jumper? Daar heb ik nog nooit van gehoord :)
Heb wel ff de batterij en voeding eraf gehaald en voorlopig laat ik deze ff los

Laatst bewerkt:
Het werkt!
Batterij van de BIOS en voeding zon 15 minuten uitgelaten en kontakten onder de batterij kortgesloten, PC aangeslingert en hij doet het weer.
Bedankt voor je hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan