Harde schijf xp besturing zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

klaproos

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2004
Berichten
32
Hallo,

Misschien kan het wel helemaal niet, maar ik vraag het toch maar. Kun je op een externe harde schijf een besturingssysteem zetten en deze dan gebruiken als een soort van computer door er een monitor, toestenbord aan te hangen.
Ben benieuwd of het gaat.
Bij voorbaat dank
gr.
 
Dat kan als de bios van jouw moederbord ondersteuning geeft voor " first boot - usb", dan wel.
 
Jeroen,

Bedoel je dan dat ik de harde schijf eerst moet aansluiten op een 'gewone computer', via die computer xp installeren op de externe harde schijf. dan afkoppelen en ergens anders neerzetten en een monitor en toetsenbord eraan hangen. Ik zou erg geholpen zijn als ik precies weet, hoe ik dat zou moeten doen.
gr. Caroline

Betekent dat dat ik de Bios van mijn gewone computer dien aan te passen voor usb-boot
 
Hey Klaproos,

Je kan die besturing installeren van de pc waar de schijf uiteindelijk voor dient. Het is ook deze computer waar de bios juist ingesteld zou moeten worden.

Grts : Jeroen.
 
een externe hardeschijf kan niet als computer werken.
een computer bestaat uit meer dan een harddisk denk b.v aan een moederbord, processor enz enz.

maar begrijp ik het goed dat jij de externe harddisk wilt gebruiken inplaats van de interne harddisk.
Mag ik vragen waarom.
 
dan afkoppelen en ergens anders neerzetten en een monitor en toetsenbord eraan hangen. Ik zou erg geholpen zijn als ik precies weet, hoe ik dat zou moeten doen.
________________________________________________

Nee wat jij wilt is niet mogelijk!!!
 
Ik zocht voor een vereniging een goedkope oplossing om een computer aan te schaffen. Plus de computer moest klein zijn, zodat hij steeds weer meegenomen kon worden. Nu weten we zeker dat we een computer of lap-top moeten aanschaffen. bedankt
 
Zoek eens op het woor barebone met goole.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan