Harde Schijf z.s.m. Backuppen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rikdegraaff

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2010
Hallo Allemaal,

Ik draai hier Windows 7 Ultimate.
Maar mijn computer trekt het niet meer, dus wil ik er XP op zetten.

Alleen een klein probleempje, hoe kan ik zo snel mogelijk een backup maken van een C:\ schijf met 700 GB aan bestanden erop?
Welk programma kan ik daar het best voor nemen?
Win 7 Backup zelf of een ander programma???

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Alvast Bedankt! :thumb:

Laatst bewerkt:
Voor een backup heb je een tweede schijf nodig. Het snelste werkt e-sata. Ik denk dat het programma niet zo veel uitmaakt. Desnoods ook met windows verkenner moven. Wat je misschien eerder zoekt is een programma, waarmee je op een draaiend systeem een D partitie kan aanmaken en bestanden naar D:/ kan moven. Vroeger was dat Acronis True image, maar er zullen intussen meer zijn.

Een kleine vraag: heb je maar één partitie, nl C: ?? Dan je bestandsmappen zoals Documenten, Afbeeldingen enz gewoon met Verkenner naar een externe HD kopiëren. Je moet alle programma's opnieuw installeren.

Overigens, gebruik voor het "backuppen" van bestanden altijd de kopieerfunctie en geen speciaal backupprogramma dat comprimering toepast. Als daarbij een bitje verkeerd gaat, kan je fluiten naar je hele zooi.

En als je XP er weer opgooit, een kleine opmerking, gooi oude partitie weg en maak een nieuwe C:-partitie aan van 20 GB of zo en later maak je via Schijfbeheer met de overgebleven ruimte een D:-partitie aan voor je bestanden.

Laatst bewerkt:
Oké ik heb maar 1 partitie.
Dus gewoon met de hand doen?
Niet geautomatiseerd?

Bedankt in ieder geval!

Met de hand. Maar je kan toch gewoon een tig aantal mappen selecteren met Shift of Ctrl en dan met je cursor op het blauw gaan staan en dan rechtsklik Kopiëren?

Ja, klopt.
Ben daar al mee bezig, maar het valt toch effe tegen, 700 GB kopiëren ;)

Het duurt een paar uur/dagen, maar je hoeft niet voor de computer te zitten...

Nee klopt.
Alles is ge-backupped.

Heb er één volledige dag voor nodig gehad.

Mensen, bedankt!
STATUS: Opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan