harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

bibba

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2003
Ik heb een nieuwe HS gekocht en die moet dienen als master. De jumper staat nu op CS Enabled, mag het daar op blijven staan of moet het op DS (master) komen?

Wanneer de schijf als enige apparaat aan de kabel hangt en zal de shijf meestal automatisch als master worden ingesteld. Het hangt er soms van af of de schijf aan het uiteinde of in het midden van de kabel is aangesloten (uiteinde is Master). Je kan de schijf dan natuurlijk ook zelf instellen op Master. Dan weet je zeker dat het goed zit.

Wanneer de schijf met meerdere schijven op een kabel zit hangt er net vanaf hoe het andere apparaat in ingesteld. Je kan het dan instellen door het andere apparaat op Slave in te stellen en de schijf als master. Of samen op cableselect en dan de schijf aan het einde van de kabel.

Als de hd als enige op de ide poort komt te staan moet je deze ten einde de compatibiliteit en betrouwbaarheid de jumper zetten op cable select.

(uiteinde is Master).

Is niet waar,welke aan het uiteinde hangt,maakt niet uit!

Geplaatst door bibba
Ik heb een nieuwe HS gekocht en die moet dienen als master. De jumper staat nu op CS Enabled, mag het daar op blijven staan of moet het op DS (master) komen? [/QUOTE

Je kan hem op cable-select laten staan,maar ik zet de master altijd kneiterhard op master,door hem als zodanig te jumperen,zo ook de slave op slave zetten.

Als bijde aansluitingen op de IDE gebruikt worden is de laatste ALTIJD MASTER. :D

Als je dit niet doe kan je problemen krijgen met on the fly data overdracht.

Cable select is uitgevonden door een geniepig mannetje die of aandelen heeft in de harde schijf fabriek of gewoon sadistische trekjes heeft.

Op master zetten en aansluiten . Op Ide 0 dus de eerste en met het rooie kleurtje op het 1 ste pootje.

succes

Geplaatst door LEONEHONDA
(uiteinde is Master).

Is niet waar,welke aan het uiteinde hangt,maakt niet uit!

Niet bij de 40 aderige kabels maar wel bij de 80 aderige kabels. Ten eerste staat het met koeieletters op en ten tweede heb ik zelf ondervonden bij het aansluiten van de HD.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan