harde schijf !

Status
Niet open voor verdere reacties.

mister31

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2005
Berichten
31
dag mensen,ik had het advies gekregen om hier eens te kijken voor mijn probleem.
ik hoop dat iemand me kan helpen.
ik heb een harde schijf losgekoppeld en op een andere pc geformateerd. daarna heb ik em weer teruggeplaatst.
en als ik hem nu opstart doet die pc niets meer.het was mijn bedoeling om er een nieuwe besturing op te zetten,maar dat wil dus niet lukken.ik heb alles precies weer aangesloten zoals het zat,ook de jumpers.ik hoor wel dat hij aanstaat maar heb een zwart beeld en kan ook niks met de functieknoppen.heeft iemand een idee?
 
Laatst bewerkt:
Als die helemaal niets doet zul je de voeding eens moeten controleren of die niet defect is.
 
hij staat wel aan!

Geplaatst door SJJ
Als die helemaal niets doet zul je de voeding eens moeten controleren of die niet defect is.
ik kan wel horen dat hij aanstaat maar hij geeft alleen een zwart scherm en de functieknoppen halen ook niks uit.het lijkt of ie niet doorstart ofzo.??er zitten wel 2! schijven in ,ik weet niet of dat nog wat uitmaakt,nu ik de schijf van de besturing geformateerd heb.die andere staan nog wel bestanden op!de jumpers van die schijf met bestanden staat op cse en de andere op master,zo stond het . is dat nu ook nog goed?
 
Laatst bewerkt:
Probeer de bios even te ressetten kan zijn dat dat het probleem is.
Je zult er wel een besturingssysteem op moeten zetten anders start die nooit op en de instellingen van de jumpers zou ik de eerste schijf als master en de tweede als slave instellen.
 
ik ga het proberen

Geplaatst door SJJ
Probeer de bios even te ressetten kan zijn dat dat het probleem is.
Je zult er wel een besturingssysteem op moeten zetten anders start die nooit op en de instellingen van de jumpers zou ik de eerste schijf als master en de tweede als slave instellen.
oke,bedankt voor de tip,ik ga het nu proberen . ik hoop dat het lukt. aju.
 
Re: ik ga het proberen

Geplaatst door mister31
oke,bedankt voor de tip,ik ga het nu proberen . ik hoop dat het lukt. aju.
ik heb de jumpers op master en slave gezet . nu doet ie al wat meer.ik moet alleen weten hoe ik de bios kan resetten.hoe kom ik daarin?
 
Even het batterijtje op je moederbord er uit of je kunt het met een jumper die ergens op je moederbord zit.

PAS OP WEL DE STEKKER ER UIT ALS JE DIT DOET ANDERS BESCHADIG JE HET MOEDERBORD.!!
 
jumper moederbord

Geplaatst door SJJ
Even het batterijtje op je moederbord er uit of je kunt het met een jumper die ergens op je moederbord zit.

PAS OP WEL DE STEKKER ER UIT ALS JE DIT DOET ANDERS BESCHADIG JE HET MOEDERBORD.!!

ik heb dat jumpertje gevonden.is het nu de bedoeling dat ik dat jumpertje er eventjes uit haal en dan weer erin zet en dan oipnieuw opstarten of moet ik die er even uitlaten met opstarten?
 
PAS OP WEL DE STEKKER ER UIT ALS JE DIT DOET ANDERS BESCHADIG JE HET MOEDERBORD.!!



Even goed kijken wat er bij staat als er drie pinnetjes zitten moet je hem op andere drukken als er geen drie zijn hoef je hem er alleen maar af te halen en na enkele seconden terug plaatsen.

VOEDINGS STEKKER VAN DE PCKAST UIT HET STOPCONTACT ALS JE DIT DOET.!!!!!
 
bios default settings

Geplaatst door SJJ




Even goed kijken wat er bij staat als er drie pinnetjes zitten moet je hem op andere drukken als er geen drie zijn hoef je hem er alleen maar af te halen en na enkele seconden terug plaatsen.

VOEDINGS STEKKER VAN DE PCKAST UIT HET STOPCONTACT ALS JE DIT DOET.!!!!!

nou,het was er eentje met drie pinnetjes,heb em overgezet op de andere en daarna de bios op default settings ingesteld en nu geeft ie aan dat de tijd en datum niet ingesteld zijn en ik heb de mogelijkheid (linksonder in het blauw) om te booten.maar ik wil er nu windows 98 opzetten,.wat is de beste manier nu?ik heb bij de volgorde van boot de schijf 1e gezet en de floppy 2e,ik had verder geen keus!!
 
Laatst bewerkt:
FLOPPY en dan opstarten met win98 opstart diskette en dan formateren als je dit nog niet hebt gedaan daarna kun je de setup uitvoeren vanaf de d:drive
 
geen opstartdiskette

Geplaatst door SJJ
FLOPPY en dan opstarten met win98 opstart diskette en dan formateren als je dit nog niet hebt gedaan daarna kun je de setup uitvoeren vanaf de d:drive
hoi,ik heb geen opstartdiskette van win 98,maar heb em al wel geformateerd op een andere pc.kan ik nu wel verder of heb ik eerst die 98 diskette nodig?
ik heb wel de mogelijkheid om op te starten vanaf cd-rom enabled.
 
Als je hem op kunt starten vanaf cdrom kun je hem installeren als je een bootable versie hebt, anders kun je een opstartdiskette downloaden op bootdisk.com .
 
standard cmos setup

Geplaatst door SJJ
Als je hem op kunt starten vanaf cdrom kun je hem installeren als je een bootable versie hebt, anders kun je een opstartdiskette downloaden op bootdisk.com .

ja,die heb ik inmiddels ,maar zit nu weer met wat anders,ik moet in de standard cmos setup zien te komen ,is dat de setup die je krijgt wanneer je op f10 drukt?

ik heb dit probleem ook in een andere categorie geplaatst, namelijk onder de naam BIOS(mister 31)
misschien kun je me van daaruit helpen
 
eindelijk gelukt!!

Geplaatst door crash
Volgens mij kon je gewoon doorgaan bij je eerder gestelde vraag:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=224787&perpage=20&pagenumber=1
Zo te zien ben je nog steeds met hetzelfde probleem bezig.:confused:
:D :thumb: nou,het is voor elkaar.
het bleek achteraf iet zo ingewikkeld.
wat het nu allemaal precies was weet ik niet precies,maar er was sowieso een flatcable defect.:confused: .
maar hij bleef maar 1 van de 2 harddisks te detecteren.
dus heb ik er 1 uitgehaald en de flatcable vervangen.
een week werk,maar wel een hoop wijzer geworden.
in ieder geval bedankt voor de ondersteuning en het meedenken.:thumb:
ik zal de site nog wel vaker bezoeken en misschoien kan ik met mijn minimale ervaring toch nog eens iemand van dienst zijn(je weet nooit!;)

groeten lee
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan