harde schijf

• Onderwerp starter Onderwerp starter Helm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Helm

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2005
Heb een harde schijf aangesloten op een pc maar de pc geeft hem niet weer en voor mijn gevoel doet hij het ook niet meer.
Op een andere pc heb ik hem aangesloten als tweede schijf om te kijken of hij het daar wel deed maar hij geeft hem ook daar niet weer.
Ik denk zelf dat hij kapot is?
Of zou het ook iets anders kunnen zijn.
Hij word ook niet weergegeven bij allebij de pc's in de BIOS
het is een maxtor ide schijf

Laatst bewerkt:
Als ie ook al niet in het Bios word weergegeven denk ik ook dat ie kapot is. Maakt ie ook geen geluid als je de pc opstart?

Als ie ook al niet in het Bios word weergegeven denk ik ook dat ie kapot is. Maakt ie ook geen geluid als je de pc opstart?

nee hij tikt een klein beetje bijna niet te horen

Laatst bewerkt:
Dan is ie dus kapot lijkt mij. Als ie geen geluid maakt en zelfs in het Bios niet word weergegeven weet ik bijna wel zeker dat ie kapot is!!

Staan de jumpers wel goed ingesteld?

Wat voor moederbord heb je trouwens?

Staan de jumpers wel goed ingesteld?

Wat voor moederbord heb je trouwens?

Ik heb een MSI KT3 ultra2 (MS-6380E) ATX moederbord.
Het jumpertje van de harde schijf staat op master en ik heb hem ook al op slave geprobeerd.

en wat nou als je de 2de hardeschijf eruit haald die het wel doet? en dan laat je die hardeschijf waarvan je denkt dat die kapot is erin zitten. Dan kun je meteen even kijken wat ie dan bij het opstarten zegt.

en wat nou als je de 2de hardeschijf eruit haald die het wel doet? en dan laat je die hardeschijf waarvan je denkt dat die kapot is erin zitten. Dan kun je meteen even kijken wat ie dan bij het opstarten zegt.

Bij het opstarten vraagt hij om een boot disk en om de cd-rom te plaatsen van windows.
Als je dat doet start windows op en hij vraagt dan of je windows wil installeren of repareren.
Doe je een van die twee dan krijg je de vraag om de hardware goed te installeren of aan te sluiten hiermee word bedoeld de harde schijf neem ik aan?

Hij zal eerst in de bios moeten worden weergegeven, anders kan geen enkel programma dat ding herkennen.

Hij heeft gelijk :rolleyes:

Ik heb even gouw mijn harde schijf uit de externe harde schijf gehaald en die in de pc gestopt en die herkent hij wel in de bios.
Die het niet doet in de behuizing van de externe schijf en aan gesloten en dan werkt hij ook niet dus ik denk dat hij inderdaad gehemeld is en rijp voor de kliko.
Kun je van zo'n schijf nog wel wat bestanden af halen of ben ik gewoon alles kwijt?

Als de Bios hem niet herkend ben jij al je bestanden kwijt ben ik bang.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan