Harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snakeman

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2004
Beste forumleden,

Mijn laptop een compaq (geen garantie) heeft het begeven althans de harde schijf denk ik. Als ik de laptop aan zet start hij niet meer op er komt een zwart beeld en er staat dan: Kan geen besturingssysteem vinden.
Ik heb geprobeerd om met de herstel cd's windows opnieuw te instaleren maar dat lukt niet want als ik eenmaal op de knop herstellen duw gaat hij naar dos C:\.
Ik heb ook een compaq windows cd erbij gekregen en als ik die gebruik kan ik windows niet herstellen of instaleren.

Ik ga vandaag met een normale XP cd proberen te instaleren maar hier heb ik ook niet zoveel vertrouwen in. Weet iemand wat ik moet doen?

Met vriendelijke groet,

Thuur

Kijk eens of er wel een primaire partitie bestaat met fdisk of zo.Hij komt met c:\dos>
Geef dan een in dir gevolgd door enter. Als er een en ander in je scherm komt te staan aan bestanden dan is dos versie??? in ieder geval aanwezig. Met het commando fdisk kun je dan gemakkelijk zien of er een primaiere partitie aanwezig is en ook hoe groot.

ik krijg fdisk niet op de laptop via usb(en past niet op diskette) en dat andere programma krijg ik ook niet op de laptop.
Als ik dir intyp krijg ik:
60files 4,362,431Bytes
0Dire 1,861,632 Bytes

Deze laptop heeft een harde schijf van 30Gb erzin zitten.

En een bootable cd met win xp of vista? Deze kunnen een hd ook opnieuw partitioneren. Is je had voordat de probs begonnen gepartioneert geweest met een of ander progje? Dan zit daar je probleem.

De laptop moet eerst van de cdrom boote.
Als je dit hebt gedaan en je krijgt de error dan kan je cdrom speler de cd niet lezen.

Als je laptop harddisk kapot zou zijn zou de windows xp installatie wel beginnen.
En later aangeven dat er geen harddisk in zit of een error heeft.
Probeer dus een bootable cd(lieft orgineel) .

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan