Harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicksanten

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2009
Een vriend van mij heeft een sinds een tijdje dat zijn computer als je hem opstart steeds een blauw scherm krijgt, met opstarten in veilige modus, gewone modus enz. maar overal waar hij op drukt start de computer op nieuw op en krijgt hij dat scherm weer. (heb in een ander topic om dit probleem gevraagt)

Maarr. omdat het een dj is en hij veel (goede) nummers maakt, zou het zonde zijn als hij die kwijt is, kan het dat ik zijn harde schijf in mijn computer stou en dat ik dan de bestanden op een externe harde schijf doe?

En dan meer als ik hem er in bouw doet hij het dan of moet ik dan weer iets met raid enzo doen?

Alvast bedankt

Groeten nick

Beste NickSanten,

Ik reageer bij deze ook op je andere bericht (blauwe schermen). Je kan deze hardeschijf er gewoon uithalen en bij een ander inzetten en de gegevens overpompen.

Dit is de snelste maar ook simpelste manier.

Wanneer je de gegevens veilig op een backup hebt staan zou ik de hardeschijf terugplaatsen en proberen om Windows te herstellen. Heb je de installatie cd nog, of kan je dit starten vanaf F8.

Hartelijke groeten,
ajvdn

Maar ka n ik hem dan bij iemand anders gewoon naast zijn huidige harde schijf plaatsen?

Jahoor,

dat is geen enkel probleem, dat wil natuurlijk zeggen als je de juiste aansluitingen maar hebt. Hooguit dat je even van Master naar Slave moet zetten. Vroeger moest je dat hardware matig doen, tegenwoordig is zelfs dat niet meer het geval.....

In het ergste geval start de pc op van de hardeschijf die niet werkt. Gewoon weer loskoppelen in dat geval.

Mocht je er niet uitkomen, zoek dan op het internet naar "handleiding" en dan het type en merk van je hardeschijf.

Je kan trouwens ook kastjes kopen zodat je de harde schijf via een usb kan aansluiten.

maar hij heeft windows XP en ik vista gaat dat elkaar dan niet tegenwerken? en kwa drivers enzo?

En master en slave zou je daar wat meer over kunnen vertellen?

Buiten het feit dat Vista eigenlijk gewoon XP met een laagje is:
Wat je doet is, je benanderd de tweede schijf gewoon als een schijf. Je leest dus informatie. Dat daar nou toevalig ook een OS op staat dat maakt niets uit.

Dat slave master verhaal, tja vroeger moest je een zogenaamd jumpertje verplaatsen. Als dat nodig blijkt te zijn zoek dan gewoon even op het internet naar de handleiding van de hardeschijf.

Het is nu een kwestie van gewoon doen. 100% garanderen dat er niet iets fout kan gaan kan ik natuurlijk niet, maar ikzelf heb nog nooit een pc kapot gemaakt door er een schijf in te plaatsen.

Als de pc niet juist opstart haal je die tweede schijf er gewoon weer uit.

Misschien wel even kijken of je een goeie virusscanner hebt. Je weet niet waarom de computer het niet meer doet.

BTW als je de belangrijkste gegevens hebt overgezet en je plaatst de hardeschijf weer terug, kan je door windows herstellen waarschijnlijk alle gegevens toch houden. Dit is alleen voor het geval dat...

Groetjes
AJ

Okee, maar ik denk dat ik hem dan niet in mijn nieuwe ga zetten, vind het toch iets te riskant, heb namelijk wel nod32 maar dat had hij ook alleen de smart security versie, maar dan wil ik hem bij mijn broertje erin zetten maar die heeft ide kan ik als hij wel een sata aansluiting op zijn mobo heeft er een sata harddisk naastplaatsen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan