Harde schijfindeling veranderd...

Status
Niet open voor verdere reacties.

fun_surfer

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2001
Beste allemaal, ik heb een nieuw MB ingebouwd en heb daarbij de instelling RAID verkeerd begrepen en heb deze op mijn harde schijf uitgevoerd. Nu heb ik deze instelling weer teruggezet, maar hierbij is de originele format (FAT32) verwijderd. Ik heb een 2e HD-tje uit de kast gehaald waar ik XP op heb gezet en heb de originele HD dus intact gelaten. Ik heb een back-up gemaakt van de belangrijkste bestanden en die staan op een partitie van mijn originele HD, het is dus feitelijk 1 bestand wat ik terug zou willen hebben...

Alvast bedankt voor het meedenken allemaal!

EDIT: de originele HD wordt noch door DOS noch door XP gezien.

Laatst bewerkt:
op het moment dat je met de partitie heb lopen rommelen is het einde verhaal op de goed kope manier

mischien zijn er nog wel bedrijven die dat kunnen maar die zijn meestal heel duur

Er zijn programma's waarmee je dit zelf ook kunt doen.
Moet even zoeken, maar kom erop terug.

Sluit de betreffende harddisk weer zoals die was (dus op jouw foute mannier met dezelfde instellingnen) en kijk of je dan de harddisk kunt benaderen vanaf je XP harddisk.

Gratis probeerversie kost niets.
Hoe vaak wil je het gaan gebruiken.

Beste sigma, ik heb het geprobeerd, maar dit programma kan niets inlezen als er niet is geformatteerd. XP ziet de originele HD ook al niet en ik heb 'EasyRecovery Professional Trial' geïnstalleerd, maar ook deze ziet die HD niet. Dan zou ik hem eerst moeten formatteren voordat ik er iets uit af zou kunnen lezen... Dit durf ik toch niet helemaal aan: ik schrijf er het liefste zo min mogelijk, des te groter is de kans dat of ik of een bedrijf hier de data van kan terug halen.

In ieder geval heel erg bedankt voor het meedenken!!! :thumb:

EDIT:
Maestro12, ik kan die HD niet aansluiten op de RAID-manier omdat deze HD dit niet ondersteund... Ik heb RAID en Ultra ATA door elkaar gehaald en zodoende RAID-geschikt gemaakt, FOUT DUS! :o :(

Laatst bewerkt:
speedtouch, hardstikke bedankt! Ik heb alle data weer terug die ik nodig had! Hardstikke bedankt!!! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan