Harde schijfruimte kwijt

• Onderwerp starter Onderwerp starter Linto
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Linto

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2003
Een vriend van mij heeft nog maar pas een nieuwe pc gekocht met een dvd schrijver. Nu wilde hij die schrijver eens testen door een backup te maken van een dvd die hij al had. De eerste keer lukte dit niet en hij moest het nog eens proberen. Opnieuw rippen en branden en toen lukte het. Hij heeft de film dus 2 keer moeten rippen (rippen = film op harde schijf plaatsen). Hij heeft deze geript op een lege partitie. Nu heeft hij na deze handelingen ongeveer 7,8 GB van deze schijf gebruikt. Als hij de film terug verwijderd van deze partitie, blijft er nog steeds 3,4 GB over, terwijl er nergens nog iets op die harde schijf staat. We hebben ook de verborgen bestanden en mappen weergegeven, en dan staat er een Recycler, maar daar zit nog niet eens 1 MB in. Staan er nu nog resten van die eerste rip op die schijf? Want 3,4 GB ineens weg vind ik maar raar. Het is een volledig orginele pc van Fujitsu Siemens (+/- 1 maand oud).
Hij heeft Norton Systemworks geinstalleerd en systeemherstel staat aan. Zou dit er mee te maken kunnen hebben?

Systeemherstel zou er inderdaad mee te maken kunnen hebben. Het probleem met Windows is dat je niet alle bestanden te zien krijgt, zelfs als je verborgen mappen weergeven aan hebt staan. Het kan dus goed zijn dat er nog een groot bestand aanweizg is op je schijf.

Om die wel zichtbaar te krijgen, moet je eens door de bestanden bladeren met een programma als Nero. Dit programma laat nl alles zien. Ik heb het al eens eerder meegemaakt dat je op deze manier bestanden te zien krijgt die je in windows niet ziet en daardoor 'verloren' schijfruimte kan recupereren.

Beste Linto

Als ik het goed begrijp hebben jullie meer dan 7 gb inhoud van een schijf gewist? Dat is zeer veel en ik denk dat daar nog veel van op staat daar het een lange tijd duurt vooraleer dat weg is en ik twijfel of jullie wel werkelijk alles hebben verwijderd.
Probeer eens eerst een schijfopruiming te doen en daarmee kijken of er nog iets te vinden is, er mag toch alles van die schijf af heb ik begrepen.
Kijk ook eens in de prullenbak wat daar nog instaat en maak die leeg en eventueel de inhoud van die bak groter maken.
Ge kunt ook een windowshersteller doen van een datum voor dat ge die schijf hebt gewist en zien wat die dan doet.

Laat iets verder iets weten aub.

Veel succes

jean.leenders@pandora.be

@jean42
Mijn vriend had eerst een dvd geript, maar dat is mislukt, daarna heeft hij direct opnieuw geprobeerd in dezelfde map als de eerste rip, en toen lukte het wel. Tot hiertoe hebben we nog niks gewist. Na de tweede rip, die succesvol was, heeft hij de backup op een dvd gezet, en na het maken van die backup hebben wie die ene map op de harde schijf leeggemaakt. Dus in principe zou alles i.v.m. die twee rips er uit moeten zijn. Schijfopruiming geeft aan dat er niets op de schijf staat dat in aanmerking komt voor schijfopruiming.
Ik ga vanavond die grootte van de prullenbak eens aanpassen.
@verhoog :
Ik zal het vanavond eens proberen om via één of ander programma de partitie te benaderen.

Linto

Gebruik eens partition magic, daarmee kan je zien hoe de partities zijn verdeeld en hoeveel er op de schijven staat.

veel succes

jean

Deze geeft ook aan dat er 3.4 GB op deze partitie gebruikt is....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan