Harde schijft opdelen met behoud van gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Piran

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2007
Hallo.

Ik heb het forum doorzocht maar kon (voor mij) geen goed antwoord vinden op mijn vraag.
Mijn vraag is:
kan ik mijn harde schijf (een maxtor 2gig) opdelen zonder dat ik perse de boel hoef te formatteren en windows xp opnieuw moet installeren?

Gr.
Piran

Kan wel met partition magic, maar ligt eraan hoe je die partitie dan wilt indelen.. Er moet wel genoeg ruimte over zijn voor een nieuwe partitie.

Wat voor een risico's hangen er dan aan PM? Volgens mij zo simpel als wat..

Klopt dat wel ? 2 gig.:confused:

Met Gparted kun je het ook doen, met minder risico's, en gratis.

Nee, is 20 gig. :o
Had niet goed gekeken.
En Gparted is wel te begrijpen voor een leek als ik? Ik bedoel daarmee, kan er iets fout gaan dat ik niet meer kan herstellen?
Gr.
Piran

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.

Je vraag is verplaatst naar de juiste sectie.

Nee, is 20 gig. :o
Had niet goed gekeken.
En Gparted is wel te begrijpen voor een leek als ik? Ik bedoel daarmee, kan er iets fout gaan dat ik niet meer kan herstellen?
Gr.
Piran

Goed de manual lezen, en het progje start je vanaf de cd op, en dan ook goed lezen, kan er niets fout gaan.

Dus de ISO ophalen, en daar een cd van brouwselen, als image, en ermee opstarten, dus de bootsequence in de bios zo zetten, dat hij van de cdrom opstart.

Dus is PM makkelijker.. gewoon installeren aangeven wat je wilt qua partitie, 3 x klikken en PM doet alles voor je. je hoeft niks te branden..

PM is ook voor een leek simpel dus...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan