Harde schijven niet te zien bij Windows Verkenner.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mokerboy

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2006
Berichten
33
Hallo,

Ik heb een server draaien thuis en ik heb 3 harde schijven erin gedaan.
De jumpers van de HDD's en de CD-ROMspeler staan gewoon goed (heb ik laten doen door leraar op mijn opleiding)
Dus als ik nu mijn pc opstart en in de verkenner ga kijken bij windows dan zie ik alleen de C schijf staan.. de andere 2 ziet hij niet....
Bij mijn BIOS staan ze wel allemaal...
Als ik bij hardwarebeheer ga kijken dan staan ze er wel maar staat er dat ze geen NTFS indeling hebben maar een RAW indeling:confused:
Die 2 HDD's zijn 30 GB groote maar daar staat er 0 bytes..

ik heb er een screenshot van gemaakt.. kijken jullie er maar naar misschien kan iemand me helpen ermee om het gwn normaal te laten werken...

alvast bedankt..
GR. Reda
 

Bijlagen

  • probleem.JPG
    probleem.JPG
    98,5 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:
ehm ja k probeer dat via DOS te doen met FDISK maar dat is niet echt iets... weet je waarmee ik het anders kan doen?
 
download "partition magic"

installeer het en je kunt in windows partities aanmaken
 
Is er een site waar ik hem kan downloaden of moet t gwn via bitcomet ofzo?
 
via bittorrent heb je gelijk crack erbij dat is wel handig
 
ok ben nu ff offline en over uurtje weer online.. succes..
 
Waarom Partition Magic? het is niet gratis en het is ook nog eens en prul.

Staat er wat op die schijven?
Heb je ze al geprobeerd te importeren?

Kijk eens met TestDisk, of ze wel de juiste partitie type hebben, ook met PTedit32 te doen.
 
op die schijven staat er nix.. k heb ze geformateerd voordat ik ze erin heb gedaan (op een andere PC)....

Kan je me uitleggen dan wat dat TestDisk doet en wat ik precies moet doen daarbij... want ik mag nix fout doen anders ben ik heel wat dinge kwijt op me server..(moet ik nie hebbe:p )
 
Als ze geformateerd zijn, staat er ook niets op wat je kwijt kunt raken;)

Maak er een standaard schijf van, in schijfbeheer, en deel ze opnieuw in.
 
kan je misschien het stap voor stap uitleggen als je wilt...(hier snap ik dus nix van:eek: )
 
Trommel eens diskmgmt.msc in uitvoeren, en kies voor ok, daar de schijf aanklikken met rechts, op het grijze deel, bij schijfX, en kijk wat daar de opties zijn, aanklikken op het gearceerde gedeelte, geeft weer andere opties.
 
Als je nu nog even de moeite wilt nemen,om aan te geven wat je nu precies gedaan hebt om het op te lossen,dan heeft iemand met een vergelijkbaar probleem,er misschien ook iets aan Mokerboy ;)

Greetz
 
ik heb via schijfbeheer diskmgmt.msc de schijven geformateerd naar een ntfs indeling... en een volumenaam gegeven dus n werkt het wel..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan