harde schijven samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bergwout

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2010
Hallo,
mijn C schijf had daarnet nog 928 KB dus 0.928 mb, ik heb betaalde programma's die ik niet kan overplaatsen naar de D schijf dus daarom wil ik 100gb of alles bijvoegen bij mijn C schijf, met welk programmatje kan dit het beste?

alvast heel erg bedankt
wout

de eerste link werkte niet goed want kon alleen D: schijf kleiner maken en een nieuwe aanmaken maar niet bij C: bij doen zal straks de 2de link proberen

het heeft nog niet gewerkt want ik kan wel een deel van de D schijf afhalen maar niet bij C erop zetten, ik ga nu gparted proberen

Let wel op dat je alleen aangrenzende delen kunt samenvoegen, dus als je van D wat af wilt halen moet je de linkerkant verkleinen. Die kun je bij C voegen

Laatst bewerkt:
@ Wout,

Jij zegt dat je betaalde programma's op die partitie hebt staan...!? Ik snap even niet wat dat met schijfruimte te maken heeft..?
Je hebt dan neem ik aan ook gewoon cd-keys, inlognamen of wachtwoorden van die programma's ?
Zo ja dan kun je ook eventueel kijken of je niet gewoon een andere (grotere, nieuwe) harddisk koopt en installeert.
Je programma's kun je dan ook weer op die schijf installeren, naast je besturingssysteem.

Wat ook nog een optie zou zijn, is om te kijken of je eventueel grote data blokken kunt verplaatsen naar andere partities..
Stel dat je veel downloads, foto's en filmpjes op je C-partitie bewaard, dan kun je bijvoorbeeld ook op de andere partities
kijken of daar nog ruimte beschikbaar is. Dit is overigens ook een veiligere plaats voor als je systeem zou crashen...

Groeten,

Remy

deze stond toch goed bij geheugen?
maar zet er maar een slotje op want het is opgelost

Sectie geheugen is voor je ram geheugen.Waar je hier mee bezig was is het partitioneren van je HD;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan