Harde schijven werken niet meer na nieuwe aansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diamond

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2001
Berichten
684
Hallo,

Afgelopen week heb ik een aantal nieuwe dingen gekocht voor in me computer. Videokaart, Moederbord, Processor, Geheugen, Voeding.

Na lang gezeik is alles aangesloten en start me computer weer op. Althans ik kan me bios in en verder ook niet. Als me computer namelijk opstart krijg ik een foutmelding (blauw scherm, witte letters) en daarin staat (ONGEVEER) het volgende:

Windows heeft een fout gevonden. Start uw computer opnieuw op om het probleem te verhelpen. Mocht deze waarschuwing weer komen dan kunt u het volgende doen:

De harde schijven bevatten mogelijk een virus of zijn niet juist. Controleer of de harde schijven juist zijn ingesteld en aangesloten of sluit ze opnieuw aan.
Typ het volgende CHKDSK /F om te controleren of uw harde schijven fouten bevatten en/of beschadigt zijn.

Dit is dus niet letterlijk overgenomen, want er stond nog wat tekst omheen maar hier komt het dus op neer.

Hoe kan dit? Naar mijn weten heb ik het eerder gehad toen ik een nieuwe harde schijf erbij plaatste. Wat ik toen heb gedaan weet ik niet meer maar ze hoefden niet geformatteerd te worden.

Iemand een idee hoe mijn pc weer gewoon opstart zonder dat ik bestanden verliest die op me harde schijven staan?

Het gaat om 2x 160 gig. De schijven worden wel herkend en zijn goed aangesloten (MASTER,SLAVE)

Ze kunnen naar mijn mening niet kapot zijn want eergisteren op me oude moederbord etc. deden ze het nog en ze zijn er niet uitgehaald. (behalve de kabels)

Bedankt
 
dat kan dus niet
je zal moeten formatren want xp acepteer niet zo groote,
verandering als die jij heb gedaan nu met je bakie ;)
 
DIT BETREFT EEN NIEUWE FOUT

Hoiiii, ik heb een groot probleem.

Ik heb gisteren nieuw hardware in me computer gestopt (moeerbord, processor, geheugen, videokaart etc) maar toen gaf windows een foutmelding bij het opstarten. Dat de schijven niet juist zijn geïnstalleerd en mogelijk opnieuw aangesloten moeten worden bla bla. Kortom Windows kon er niet tegen dat er zoveel nieuwe hardware is bijgekomen. Ik heb Windows er opnieuw op moeten gooien.

Maar nu als ik op me andere partities iets aanklikt krijg ik een zelfde soort probleem.

BLAUW scherm, WITTE letters:
Windows heeft mogelijk schade voorkomen aan uw computer, start windows opnieuw op om dit probleem te voorkomen. Installeer hardware en software opnieuw om dit probleem te voorkomen. En daarna staat er nog een lap tekst. Vervolgens staat er onderaan:

Bezig met laden van fysieke dump

Wie weet wat het probleem is? Ik kan niets qua bestanden kopieren naar me c partitie waar me windows staat. Dan loopt hij vast en krijg ik hetzelfde probleem. Wat nu? Ik wil niet alles kwijt raken en moet toch formatteren wil ik het probleem verhelpen.
Ook doet me muis het soms niet als Windows geladen is, dan moet ik hem uit de computer halen en er weer instoppen.

Iemand idee?
 
ik heb je al gezegt wat het probleem is
je zal windows op nieuw op je nieuwe hardwaren moeten instaleren.
wegens verkeerde drivers van de oude spullen krijg je deze meldingen.
dus doe dat even en je bent klaar.
 
Geplaatst door virtuosa
ik heb je al gezegt wat het probleem is
je zal windows op nieuw op je nieuwe hardwaren moeten instaleren.
wegens verkeerde drivers van de oude spullen krijg je deze meldingen.
dus doe dat even en je bent klaar.

"Ik heb Windows er opnieuw op moeten gooien"

Ik heb het al gedaan en het werkt. Alleen als ik nu een bestand open van een van me partities op me 2e harde schijf (de slave-schijf) dan krijg ik de foutmelding zie me vorige post.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan