Harde Schijven worden om en om niet herkent

Status
Niet open voor verdere reacties.

Buzza

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2004
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem:

Als ik mijn pc 's nachts uit gehad heb en hem de volgende ochtend aanzet gebeurt er een van de volgende twee dingen:

C:\ met Windows erop wordt niet herkent en hij blijft vastzitten in het laadscherm van Windows XP
D:\ Wordt niet herkent, en alle programmas die erop zitten werken dus niet

Dit gebeurt in willekeurige volgorde.

Wat het blijkbaar fixt is dat ik de reset knop druk, het meldt daarna dat het verkeerd is afgesloten, en ipv ''Windows normaal starten'' klik ik op ''Laats bekende werkende configuratie''. Daarna werkt het de rest van de dag. Alleen, de volgende ochtend, gebeurt het weer.

Enig idee hoe dit komt en hoe ik het zou kunnen oplossen?

Alvast bedankt:thumb:

ps. Als er verder nog informatie nodig is over bijv. hardeschijf merken of moederbord details etc. Laat het me aub weten.

klik eens op d schijf met rechter muis kies daar eigenschapen dan kan je,
even checkdisk aan vinken en die dan zijn werk laaten doen.
kan zijn dat er foutjes op de schijf zitten.

klik eens op d schijf met rechter muis kies daar eigenschapen dan kan je,
even checkdisk aan vinken en die dan zijn werk laaten doen.
kan zijn dat er foutjes op de schijf zitten.

Ok, ik heb op D schijfcontrole gedaan. Bedankt voor de tip, en ik laat u weten of het morgenochtend opgelost is:)

Ok, ik heb op D schijfcontrole gedaan.
Hopelijk heb je dat gedaan met aanvinken van alletwee de opties? En heb je de C-schijf ook gecontroleerd?
Wat voor interface gebruiken je schijven, IDE/ATA of SATA/RAID?

NB: je hebt Windows XP neem ik aan? Home of Pro, SP2?

Hopelijk heb je dat gedaan met aanvinken van alletwee de opties? En heb je de C-schijf ook gecontroleerd?
Wat voor interface gebruiken je schijven, IDE/ATA of SATA/RAID?

NB: je hebt Windows XP neem ik aan? Home of Pro, SP2?

Windows XP Pro SP 2
Allebei de HD's CHKDSK meerdere keren op gedaan met alle mogelijke opties aangevinkt.

C:\ = ''Hitachi Deskstar 7K250'' 40GB (Oorspronkelijk van een Dell Dimension 3000 Desktop)
D:\ = ''Western Digital ''WD800JB-00JJA0'' 80GB

C:\ = ''Ultra-ATA''
D:\ = ''ATA''

Ik heb geprobeerd om 's ochtends in Veilige Modus op te starten, maar dat lukte ook niet. Verder ben ik er ook achtergekomen dat ik niet per se ''Laats bekende Werkende Configuratie Gebruiken'' hoef te kiezen, maar dat gewoon uit -> aan -> windows normaal opstarten genoeg is.

PS. Het enige probleem dat er nu nog lijkt te zijn is met het opstarten en een ''tik'' wat volgens mij van de harde schijf komt, en het vast blijven zitten in het WXP laadscherm. D:\ lijkt geen problemen meer te hebben.

Ik hoop dat jullie nog wat tips/ideeen/oplossingen hebben:thumb:

Laatst bewerkt:
Het is een gecompliceerd probleem en heeft hier ook mee te maken denk ik, of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan