Hardeschijf aan het overlijden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crazy300

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2007
Hallo,

Toen ik gisteren avond op de pc ging en wou gaan internetten merkte ik dat alles erg traag ging en hele tijd vast zat voor een seconde of twee. Ik besloot dus de computer opnieuw op te starten, maar toen zat hij weer vast bij het afsluiten scherm, dus heb ik mijn pc handmatig via de aan/uit knop uitgedrukt.

Hierna wou mijn pc niet meer opstarten, de foutcode ''0xc000000f'' komt er elke keer weer. Hierin staat dat ik de windows installeer cd moet gebruiken om de computer te herstellen. Wanneer ik de cd erin heb moet ik eerst de talen instellen en hierna kun je drukken op ''uw computer herstellen'' maar dit heeft 1x gewerkt zonder succes en wanneer ik het nu opnieuw probeer komt de scherm met de opties om de computer te herstellen niet meer. Ook wanneer ik op ''installeer nu'' druk in plaats van ''uw computer herstellen'' werkt dit ook niet, het blijft maar laden maar gebeurt verder niks.

Nu heb ik een op ander oude hardeschijf(250gb) met windows 7 op geinstalleerd om zo via deze hardeschijf toegang te krijgen tot mijn eigen hardeschijf (2tb). Maar wanneer ik beide hardeschijven aansluit wil de pc niet verder opstarten dan de windows logo met ''windows starten''.

Nu heb ik de oude hardeschijf op sata 0 gezet en mijn eigen op sata 1, hierna heb ik de batterij van de moederbord eruit gehaald en opnieuw erin gedaan om alles te resetten. Nu start hij wel op maar na de windows logo voert hij een CHKDSK uit.

Er staat:

Checking file system on \\?\Volume{610a6744-ff06-11d5-ba9d-806e6f6e6963}
The type of the file system is NTFS.
Volume Label is Downloads (dit is volgens mij de partitie die ik had gemaakt met de naam Downloads)

CHKDSK is verifying files (stage 1 of 3)
12956 file records processed.
File verification completed
0 large file records processed
0 bad file records processed
0 EA records processed
0 reparse records processed
CHKDSK is verifying indexes (stage 2 of 3)
75 percent complete (12935 of 13500 index entries processed)

Hij zit nu oo al een uur vast bij 75 procent. Voordat hij vastzat bij 75 procent ging alles erg vlot, tot de 75 procent.

Hebben jullie nog misschien tips of ideeen wat ik kan doen om toch toegang te krijgen tot mijn hardeschijf om mijn bestanden te backupen.

En hoe lang raden jullie mij aan om nog te wachten met de CHKDSK.

-Edit-

Hardeschijf krijgt nog stroom, start ook op, bios ziet de hardeschijf ook.

Laatst bewerkt:
zet op een usb Linux doe die in je pc verander de eerste boot in usb ( ik weet niet wat er precies staat ) en start opnieuw op als het goed is start hij gewoon op via Linux en kan je harde schijf in.

ik weet het niet 100% zeker dat het werkt maar ik denk het wel. ik heb namelijk mijn pc gemaakt met Linux. Linux in ongeveer 1 GB en pak een lege usb
misschien kan je een bete op Googel zoeken Linux is namelijk niet mijn favoriet.
sux6 :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan