hardeschijf/bootdisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

vissers

Banned
Lid geworden
23 jan 2006
Hoi mensen

Wie kan mij helpen...?,

Want ik krijgt begin netjes een zwart scherm met een heleboel witte letters als gegevens.
Ik heb je wel eens vertelt dat ik niet in mijn Windows XP kan binnen komen en dat ik een Sata hardeschijf heb.

"...VERIFYING DMI POOL DATA. DISK BOOT FAILURE. INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER..."

Ik heb namelijk F8 gedrukt dat is wel gelukt, nou krijgt ik een melding boot cd erin die is ook gelukt. Daarna wordt het programma via de cd-rom afgespeeld. Daarna probeert hij de schijf te intialiseren en daarna krijgt ik een melding.

IDE drive is not existance or all primary partition are accupied.

Weet iemand toevallig wat dat kan betekenen....?

Denk je dat mijn hardeschijf kapot is of als hij nog goed werkt...?

Met vriendelijke groeten,

vissers

Laatst bewerkt:
Kijk eens met een programa als gparted of Partiton Magic of zo naar de samenstelling van je HD, er is blikbaar iets niet in orde met de partionering. Voor een "gezonde" opstartschijf moet je één primaire partitiie hebben(C:), die aktief is en dus ook je bootpartitie. Darenboven kan je nog een extended partitie hebben waarin zich logische drive bevinden (D:, E:, ...). Soms gebeurt het ook dat de D- en E-partitie ook primair zijn (niet ideaal), maar dan kunnen ze niet aktief zijn. Het is zo dat de PC zal opstarten van deze. (diskboof failure). Weet ook dat je slechts 4 primaire partities kunt hebben per HD.

Jan

Ik heb het namelijk gedaan met diskette Raid versie maar het wil niet lukken.

Hij vraag alleen maar naar de bootdisk. Terwijl ik dat ook heb gedaan maar ik weet niet echt wat er aan de hand is...??

Je zult werkelijk iets duidelijker moeten zijn in verband met de oppbouw van je HD. Als je Windows kunt opstartten, of je beschikt over een windows-opstart-CD (Bart's PE vb.) dan kan je hiermee ook een stuk verder via schijfbeheer.

Jan

Hoi daar,

Ik heb namelijk een Sata-harddisk met windows XP. Maar mijn hardeschijf was vol geraakt van films downloaden. Ik kom echter niet meer in mijn windows dat vindt ik heel erg vreemd. Ik heb alleen een C: en mijn C: station zit die partitie ook. Ik probeerde ook recovery F10 dan gaf ie aan '' partitie kan niet geformateert worden ''onmogelijk om de gebruikers partitie te fomateren!!! syteem herstellen kan niet verder gaan.

Maar hij vraagt elke keer een bootdisk van sis die heb ik er ook in gedaan. Dan gaat ie mijn hardeschijf intialiseren en daarna geeft ie als antwoord

''IDE drive is not existance or all primary partition are accupied'' En daarna kom ik weer terug met in het menu andere optie zijn niet meer beschikbaar. Ik kan alleen in mijn bios en alleen krijgt ik de keuze als antwoord met bootdisk erin doen...

Ik weet echt niet wat er aan de hand is.

Groetjes,

vissers

Laatst bewerkt:
Hoi !

In je eerste post heb je het over een SATA-HDD, en nu heb je opeens een ATA ???

Wat is het nu ?

Greetz,

Harry.

Sorry het is een Sata

Maar weetje toevallig wat er met mijn hardeschijf is gebeurd...

Groetjes,

vissers

Laatst bewerkt:
Hoi !

Kijk es in je BIOS of de schijf daar herkent wordt, en als eerste in de boot-volgorde staat !

Zo ja, test de schijf met een tooltje van de fabrikant, of met UBCD: http://www.ultimatebootcd.com/

Greetz,

Harry.

Hoi Harry,

Mijn hardeschijf staat er niet in de bios er staat wel dat er wel een Sata aansluiting wel is. Dat is wel vreemd ik weet niet waar het aan ligt...

van vissers

Sommeige oudere biossen (Nvidia onder andere) kunnen niet overweg met een SATA-II HD's, dus als de HD niet herkend wordt heb je veel kans dat heir het schoentje wringt. De jumper op de HD op SATA1 plaatsen heeft geen nut.

Heb je de harddisk-herkenning in het bios wel op automatisch geplaatst?

Jan

Sommeige oudere biossen (Nvidia onder andere) kunnen niet overweg met een SATA-II HD's, dus als de HD niet herkend wordt heb je veel kans dat heir het schoentje wringt. De jumper op de HD op SATA1 plaatsen heeft geen nut.

Heb je de harddisk-herkenning in het bios wel op automatisch geplaatst?

Jan

Jahwel, maar mijn hardeschijf wordt niet herkend in de bios. Dat vindt ik echt vreemd ik zie geen windows aan begin als je het normaal opstart zie je een windows verschijnen. Mijn hardeschijf is van western.

Ik weet het niet meer...

Nou, bij mij worden ook geen SATA schijven in de bios herkent, ze hangen aan een SATA/RAID controller, die na de bios wordt herkent.

De SATA/RAID controller dien je meestal met F6 en een flop met de drivers ervoor te laden, zeker bij bovenstaande, bij install of repair.

Hoogst waarschiijnlijk is het een SATA II (300Mb/s), dat moet er ergens opstaan, en wordt ze daarom niet herkend door het bios. Een bios-update uitvoeren (als er een beschikbaar is), of doen zoals Lange Pier, de drive op een PCI/SATA RAID-controler hangen.

Jan

Ik heb namelijk die Raid controller van het diskette ook gedaan maar die pakt ie niet.
Jah weetje wat het probleem is ik krijgt geen windows cd te zien die je normaal op het scherm ziet verschijnen. Ik heb die CD-rom er ook in gedaan maar het probleem blijft zich het zelfde voor doen als mijn eerste bericht. Ik krijgt alleen een zwartescherm te zien met alleen maar witte letters....

Ik krijgt alleen maar dit melding via de dos gewoon

Intel UNDI, PXE-2.0 (build 082)
Copyright (C) 1997-2000 Intel Corporation

SiS900 PXE BootROM v.109 Hook Int19

Client HTC ADDR: 00 50 EB 1E 1E 3B Guidë: fffff-ffff-ffffff-ffffff

Laatst bewerkt:
Hoogst waarschiijnlijk is het een SATA II (300Mb/s), dat moet er ergens opstaan, en wordt ze daarom niet herkend door het bios. Een bios-update uitvoeren (als er een beschikbaar is), of doen zoals Lange Pier, de drive op een PCI/SATA RAID-controler hangen.

Jan

Sata ll bestaat eigenlijk helemaal niet, het is sata 1,5gb of 3gb, en die hoeven helemaal niet herkent te worden in de bios, ze hangen immers aan de sata controller, een onderdeel van de southbridge, bij Intel of Via hoger dan de 6 serie, is dat een native controller, dan staan ze wel in de bios.

Heb het dan ook niet gehad over een PCI sata controller.

TS, zoek je driver cd van het moederdord op, of download de sata/raid driver van je moederbord bij die maker ervan, en brouwsel daar een driver flop van.

Lees ook nergens welk merk en type bord je hebt.

Overigens kun je alleen van de cd opstarten als die opstartbaar is, en deze in de bios als eerste staat om van te boeten, als er ook andere devices zijn waarvan geboot kan worden.

Ik denk dat ik mij heb vergist het gaat om een SATA hardeschijf,

80GB

Het is deze http://support.wdc.com/download/?cxml=n&pid=15&swid=9

Maar jah, ik heb ook die diskette conroller Raid ook gedaan maar niks lukt. En die van dat PCI card controller ook gedaan. Het probleem blijft zich het zelfde voordoen. Hij vraagt alleen maar de BOOTROM terwijl ik die ook heb geinstalleerd. Wil ie wel verder maar hij geeft het gewoon weer op. Dan kom ik weer in het zwarte scherm,:evil:

Men weet niet wat ik moet doen..............

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan