Hardeschijf fout bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

sucre

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2007
Ik krijg en fout bij het opstarten van mijn computer,

''NO harddisk detected daarna start hij wel gewoon door naar xp. Iemand die weet hoe ik dit kanoplossen?

Laatst bewerkt:
Ja, het begon bij dat ik een 2e partitie had gemaakt en xp installeerde, toen gaf hij steeds deze fout aan, ik ga nu even de stekkertjes verwisselen, serial sata aansluiting zit net als dvd op het moederbord ik draai ze even om, eens kijken wat hij dan doet. Heb je hier ervaring mee?

Tja van deze fout medling heb ik nooit eerder gehoord maar heb wel ervaring met foutmeldingen. Maar wat je ook kunt doen (Alleen als er geen andere oplossingen zijn natuurlijk) is heel windows xp opnieuw installeren maar waarschijnlijk wist je dat al, Dus veel heb je er ook niet aan.

Daar was ik min of meer al mee bezig heeft geen effect geboden.

Dat is wel heel vreemd. Dan zit er echt een fout in de hardeschijf. Dan moet je hem misschien eruit halen en terug plaatsen. Het klinkt vreemd maar dit kan helpen.

Nee ik zal de hardeschijf er maar niet uithalen. Dit heeft teveel risico's. Mijn excuus

Hoi,

Misschien moet je de driver voor je sata schijf installeren!
Hoe staat ie ie je bios? Misschien staat ie als ide ingesteld, dat je daarom wel de hd kunt gebruiken! Heb je xp met sp2 0f 3 geinstalleerd? Nadat sp2 of 3 is geinstalleerd hoef je vaak geen satadriver te installeren!

Ik heb XP net geinstalleerd, mijn pc is nogal snel dus kan ik nauwlijjks ergens op drukken hoe kan ik precies in de bios komen?

Ik heb een 250 western digital HDD

Hoi,

Je komt in de bios door op "Del" of F2 of F10 te drukken! Bij elke pc is dit weer anders en is verbonden aan het merk van je moederbord of fabrikant! Meestal wordt dit aangegeven zodra je de pc opstart met "Druk Del voor setup" of zoiets!

Verder... heb je wel de driver voor de harde schijf?
Deze moet je downloaden bij de fabrikant van de hd! In het forum staan zat meldingen van hoe je een satadriver moet installeren!

Succes!

Gewoon een bioscontrole.

Er zit geen IDE-schijf in je systeem. Dat snapt de bios niet....
De controle kan je volgens mij in de bios uitzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan