hardeschijf gecrasht

Status
Niet open voor verdere reacties.

alsido

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2002
heb een sata hardeschijf in mijn laptop zitten en volgens acer is hij gecrasht nou heb ik hem aangesloten op mijn desktop computer en krijg hem te zien maar kan er niet in heb al gekeken of chkdsk h:/f werkte maar dat hielp niet ik krijg dan de melding het bestandsysteem is raw
chkdsk is niet beschikbaar voor raw-stations

wie kan mij helpe dit probleem optelossen

moet ik íets met mbr code doen

write testdisk mbr code to first sector

dit heeft toch geen verdere gevolgen voor de harde schijf

Nee, hij schrijft een/de reserve opnieuw, en daarna de partities laten zoeken, indien nodig, ook zou je daarmee kunnen beginnen, dan weet je of ze er nog zijn.

Master Boot Record.

alsido zei:
sorry wat bedoel je met mbr :shocked:

Wat is MBR?

".........Iedere harde schijf begint met een 'Master Boot Record' (MBR), altijd opgeslagen in het allereerste blok van 512 bytes op de disk. Het eerste deel van de MBR (de eerste 446 bytes) bevat de boot code (boot loader): de eerste code die de computer uitvoert bij het booten van een harde schijf. Dit kan omdat deze informatie dus altijd op dezelfde plek staat, ongeacht hoe en met welk operating systeem de schijf verder is ingedeeld. Is dit deel beschadigd dan zal je computer niet meer booten (Windows users: zoek naar commando 'FDISK /MBR') enz enz…..."

Verde uitleg hier op de volgende URL
bron: keesmoerman.nl
http://www.keesmoerman.nl/partition.html

nou heb het geprobeerd met de mbr maar dat wou hij niet doen dus er zit maar een mogelijkheid op om hem weg tegooien , iedergeval iedereen bedankt :cool:

Als Acer heeft geconcludeerd dat je hardeschijf inderdaad stuk is dan is hij stuk. Ik neem aan dat er een tooltje bestaat van acer zelf om de hardeschijf te testen.
Ik neem ook aan dat je windows /r hebt uitgeprobeerd.

Zolang je MBR beschadigd is en windows/r en zelfs windows herinstallatie hebt uitgevoerd dan is je hdd inderdaad stuk.

Hoe oud is je systeem al mischien heb je nog garantie en kunnen ze een uitzondering voor je maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan