hardeschijf geeft maar 1 partitie weer

• Onderwerp starter Onderwerp starter Carp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Carp

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2005
Goedenavond,

Ik heb een hardeschijf uit een laptop die gecrashed is. De laptop is inmiddels voorzien van een nieuwe hardeschijf, maar ik zou graag de gegevens er nog af willen halen! Nu heb ik een kabel waar ik de schijf aan kan hangen via de usb-poort. Wanneer ik dit doe, leest mijn computer alleen maar de 2e partitie, namelijk de recovery partitie. Hier heb ik vrij weinig aan omdat alle gegevens 'gewoon op de c schijf staan'. Deze wordt echter niet weergegeven (deze is natuurlijk ook gecrashed). Weet iemand hoe ik zonder cleanrooms etc. nog iets met de schijf kan doen?

Bijvoorbaat dank!

Hoi,
er is wel een manier maar dan moet je erg goed zijn in DOS commando's en dat ben ik zelf ook niet. Dus zoek iemand die daar wel goed in is. Maar of dat ook werkt als het OS niet geladen is weet ik niet,toevallig heb ik recent zoiets ook meegemaakt bij een neefje,daar we konden wel nog het OS opstarten maar niets meer kopiëren of knippen.Dat heeft hij toen via DOS-opdrachten voor mekaar gekregen door alle bestanden te kopiëren naar een externe harde schijf. Wat je ook kan proberen is d.m.v. Recuva. Maar of dat lukt als je die partitie niet ziet?
Succes.

Laatst bewerkt:
Beste Mik,

Bedankt voor je reactie. Inmiddels ben ik wat verder gekomen. Mijn zwager had zijn schijf naar een computer bedrijf gebracht en zij konden ook alleen de recovery schijf zien. Ik ben nu inmiddels de os schijf al binnen gekomen. Dus dat is al een grote stap vooruit, hij is dus nu iig zichtbaar. Alleen wil het geval nu dat alle bestanden kapot lijken te zijn. Foto's zijn bijvoorbeeld leeg en office bestanden zijn ook dusdanig beschadigd dat ze niet geopend kunnen worden. Ik kan ze ook niet herstellen naar eerdere versies. Wanneer ik het kopier vanaf de kapotte schijf naar mijn eigen schijf loopt het kopierprocess mis omdat de computer ziet dat het kapotte bestanden zijn en die wil hij niet kopieren. Heeft iemand misschien een idee of ik nog wat kan met deze bestanden? Ze lijken nog wel allemaal hun originele grote te hebben.

Vriendelijk bedankt alvast!

Hoi,
ik weet natuurlijk niet wat er precies met die schijf aan de hand is maar als de bestanden deels overschreven zijn o.i.d. dan kun je het idd wel vergeten denk ik. In een ver verleden heb ikzelf ook eens zoiets meegemaakt,maar uiteindelijk heb ik toen afscheid moeten nemen van die bestanden. De les die ik er toen uit getrokken heb,je voelt 'm al aankomen, een externe harde schijf kopen en al je belangrijke bestanden daar naar toe kopiëren.
Veel succes verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan