hardeschijf grondig wissen in windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

djeric

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
hallo.

ik heb een hardeschijf die ik wil verkopen op marktplaats.

maar weet niet wat voor mesen er op af komen nartuurlijk. daarom wil ik deze extreem grondig wissen. zodat het zelfs onmogelijk lijkt om nog gegevens terug te vinden.

ik heb iets gelezen van bv 32x wissen, dat dan alles echt weg is.

maar vind alleen programma''s voor xp... en die werken tot nu toe nog niet echt op mij pc.
want ik heb windows 7

ik heb een p5q se moederbord
quadcore q9400 2.66ghz processor erop draaien.

hoe of wat moet ik gebruiken om de hardeschijf grondig te wissen, zodat het zelfs voor bv de fbi nog onmogelijk lijkt om de gegevens te achterhalen.

(voor mensen die zich afvragen waarom ik dit grondig wil wissen = ik heb er bankzaken en belangrijke papieren in opgeslagen die zijn vaak nog te achterhalen bij een aantaal keer formateren)

vandaar de vraag:

hoe wis ik de hardeschijf zodat deze 100% zeker leeg is. en het niet mogelijk is/lijkt om nog oude gegevens terug te vinden.

let wel ik gebruik windows 7

ik heb deze is keer geprobeerd. had deze ook snel gevonden, maar hellaas hij werkte niet op mij pc.

hij start op, zecht in 10sec dat de hardeschijf is gewist. (vaag) ik zou eerder dmv de spatie verder moeten kunnen gaan om de volgende stappen te kunnen uitvoeren van dat programma. maar wissen is mij hiermee niet gelukt.

Hoi..

dit gaat lukken met killdisk

ja maar hellaas is deze niet gratis:(

ik kan alles wissen, maar niet gratis...... eerst betalen dan wissen.

Zelfs met genoemde programma's is het nog mogelijk om data terug te halen .. We recoveren bedrijfsmatig vaak hardeschijven die uit computers e.d. komen, die in een pand hebben gestaan wat in brand heeft gestaan (niet echt computer vriendelijk dus!), en zelfs daarvan is het nog mogelijk alles terug te halen .. Dus als je het 100% zeker wilt weten -> klap met de hamer .. Maarja, dan is de handel wel onverkoopbaar ;)

wat je ook probeert, je kan het altijd terug vinden

Dat lijkt me toch sterk, als je de schijf fysiek kapot maakt. bv door de schijf kapot te slaan met een hamer en dan nog met een goeie sterke magneet over de schijf gaan die in de behuizing zit, dan is de schijf wel een keer ''defect''

Recovery bedrijven kunnen heel ver gaan in data recoveren. Zelf aangetast door zout water van de zee na een aantal dage/weken.

Dat lijkt me toch sterk, als je de schijf fysiek kapot maakt. bv door de schijf kapot te slaan met een hamer en dan nog met een goeie sterke magneet over de schijf gaan die in de behuizing zit, dan is de schijf wel een keer ''defect''

Zelfs dan is het nog mogelijk om (delen van de) data terug te halen, mischien niet meer als geheel, maar geheel onmogelijk is het niet ;)

Recovery bedrijven kunnen heel ver gaan in data recoveren. Zelf aangetast door zout water van de zee na een aantal dage/weken.

mensen.......

ik praat enkel over 32x maal wissen.
heb zoiets eens gevonden met google, maar dan voor xp.

de schijf moet wel bruikbaar blijven. kan er een leuk zak centje voor terug krijgen.

ja dan weet ik ook wel de oplossing om de schijf te vernietigen.

dan kan ik net zo goed alles verbranden tot niets meer overblijft dan gesmolten ijzer....

jeetje ff ontopic hoor......

hoe haal ik hem flink leeg door minstens 32x maal te overschrijven??? want mij lukt dat niet. heb niet echt een proggie dat werkt

KillDisk kán gratis zijn, download hiervoor de gratis DOS versie ...

Gegarandaard dat het werkt, geen probleem! desnoods na wissen alles weer beschrijven.. en vervolgens nogmaals wissen, partities verwijderen en weer aanmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan