Hardeschijf in z'n geheel laden in VMWARE?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yorick1989

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2008
Hey,

Een korte vraag: Kan ik een hardeschijf zonder deze aan te maken met vmware gewoon inladen in een vmware server? Ik wil namelijk mijn gedeelde bestanden die op mijn hardeschijf staan bewaren en via een vmware ubuntu server share. Kan dit zonder formatteren (bijv. als een "verwisselbare schijf" of iets dergelijks).

Alvast bedankt!

MVG,
Yorick

Zorg dat je een netwerk connectie met de host kan maken.

Je vraag is niet helemaal duidelijk.
Zie in de bijlage/afbeelding hoe je in VMWare Workstation een fysieke disk (danwel een of meer partities daarop) kunt toevoegen aan een Virtual Machine.

Natuurlijk is het dan nog de taak van het besturingssysteem in je Virtual Machine om ook iets met die schijf/partities te kunnen doen. Zou (afhankelijk van de indeling van de partities) bijv. ondersteuning voor NTFS kunnen zijn.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• vmware_physical_disk.JPG
    vmware_physical_disk.JPG
    73,7 KB · Weergaven: 103
Ja deze optie staat wel in de oudere vmware maar de nieuwste is web-based en hier staat de 3e optie niet tussen.

attachment.php

Weet je (of iemand) wat ik nu zou moeten doen?

grtz

Bijlagen

• viritual hdd.JPG
    viritual hdd.JPG
    62 KB · Weergaven: 158
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey,

Een korte vraag: Kan ik een hardeschijf zonder deze aan te maken met vmware gewoon inladen in een vmware server? Ik wil namelijk mijn gedeelde bestanden die op mijn hardeschijf staan bewaren en via een vmware ubuntu server share. Kan dit zonder formatteren (bijv. als een "verwisselbare schijf" of iets dergelijks).

Alvast bedankt!

MVG,
Yorick

Zorg dat je een netwerk connectie met de host kan maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan