Hardeschijf Laptop Compaq Armada

Status
Niet open voor verdere reacties.

DennisdeLange

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
hallo ,

ik heb een laptop van iemand gekregen het is een compaq armada 1500c zit ergens tussen de pentium 1 en 2

picserver.jpeg

Nou denk ik dat er geen harde schijf inzit want als ik heb opstart met een bootdisk kan hij gene schijf vinden bv fdisk.
vraag van mij waar zit de harde schijf normaal bij deze laptop ?

nu heb ik een leeg vlak gevonden aan de zijkant waarschijnlijk dat hij daar hoort :

img.php

Ik heb hier in deze pentium 4 normale pc nog een aparte harde schijf van 3gb past deze ook in de laptop ? of kan ik hem aansluiten op een of andere manier ? en wat zijn anders de mogelijkheden ?

Groeten ,
Dennis

Hoi Dennis,

De compaq Armada 1500 serie loopt van een PI 120 mhz tot 233 mhz (zo ongeveer) Het lege vlak van jouw afbeelding is die waar je bv je netwerk-of modemkaartje kan insteken. Deze zijn anders dan de insteekkaarten van een normale pc. De harde schijf waar jij het over hebt, past niet in een laptop. De hd van een laptop is fors kleiner. Bij de armada kun je deze aan de onderzijde van de laptop bereiken.
Je zegt dat Fdisk geen schijf vindt, dan is het goed mogelijk dat de schijf inderdaad verwijderd is of defect is. Plaats eens een oproep op www.marktplaats.nlin de rubriek Laptops. Er zijn er zat van in omloop en mogelijk heeft iemand nog wel wat voor je liggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan