Hardeschijf loopt vol

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patrick28

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2008
Hoi, het probleeem is dat mijn hardeschijf volloopt ik begin met 35.2 GB Gebruikt en 20.5 Beschikbaar na verloopt van tijd wordt de beschikbare ruimte als maar minder. Na bijv. 6 uur werken met de laptop heb ik gebruikt 60 GB en beschikbaar 0 GB als ik hem dan opnieuw opstart is alles weer normaal en begint de hardeschijf weer opnieuw vol te lopen. Ik heb systeem herstel al uitgeschakeld, heb ccleaner al toegepast, het maximaal virtueel geheugen ingesteld, virusscanner norton symantec, etc. Niets schijnt te helpen. Ik weet nu ook niet meer wat ik moet doen. Heeft misschien iemand een oplossing voor dit probleem. Alvast bedankt in iedergeval.
ps. mijn besturingssysteem is xp met sp 3

Hallo,

Check als eerste even of er geen applicatie draait die automatische back-ups maakt.
Daarnaast kan je op je schijf een quotum instellen qua geheugen. Als je deze instelt kan de schijf bijvoorbeeld niet voorbij de zeg maar 60 gig.
Mocht de schijf dan nog vollopen of je dit onhandig vinden kaan je ook even kijken of het misschien malware is.
Veel programma's zoals norton scannen hier doodleuk overheen.

Ik raad aan even malwarebytes te downloaden.
Erg effectief.

Suc6 :thumb:

P.S. misschien kan het ook iets anders zijn, maar dit is wat ik als tip mee kan geven!

HDD Loopt nog steeds vol

Hoi bedankt voor je reactie heb jou adviezen opgevolgd, heeft echter niets opgeleverd. De harde schijf loopt nog steeds vol. Als ik een quotum instel dan kan ik als ik voorbij het quotum ben volgens mij ook geen bestanden meer opslaan. Heb systeemherstel uitgeschakeld en voorzover ik kan zien zijn er geen programma's actief die een automatische bakup maken. Heb ook al de maximale ruimte toegepast voor het virtueel geheugen. (zie vorige bericht.)

Hoi,

vaag allemaal, je hebt neem ik aan ook gescanned met malwarebytes.
Ik zou het op dit punt ookm even niet meer weten.

Wel heb ik nog de vraag, hoe lang het geleden is dat je een verse windows installatie hebt uitgevoerd, je zou dit kunnen doen, dan ben je opzeker van het probleem af.
Vindt het erg vaag dat de harde schijf zich vanzelf vult, en dit is opzeker de oorzaak van een software programma, goed of kwaadschiks.

ik hoor het wel.

Nieuwe windows versie gaat helaas niet ben aan de ICT afdeling van mijn bedrijf afhankelijk. Heb hun dit probleem ook al voorgelegd zij zouden hier zo ook geen oorzaak voor weten. Maar je hebt waarschijnlijk gelijk ik denk ook dat het aan een programma ligt heb nl. nogal wat programma erop staan die behoorlijk wat geheugen nodig hebben. De pc werkt trouwens voor de rest nog goed als hij dan aangeeft dat de hardeschijf vol is dan start ik hem opnieuw op en het is weer oke. Het is alleen niet echt handig als je bezig bent en je moet vaker opnieuw opstarten. In ieder geval bedankt voor je tips en ik. Gr. Patrick

Toch nog een wilde gok.

Een leraar bij mij op school had last van een pc die er 20 minuten over deed om op te starten, is dit ook het geval ?
In zijn geval had het te maken met een profiel van 20 gig wat elke opstart van de server geladen/gedownload moest worden.
Vandaar dat ik het ook over een voor ons allen onbekende applicatie heb wat ergens info vandaan haalt en hiermee de schijf vult.

Voor alsnog een vaag probleem en helemaal vaag dat de ICT afdeling geen raad weet.

Suc6 met het probleem in iedergeval :thumb:

Goede gok zou ik zeggen als ik de laptop aan het netwerk hang start hij vele malen sneller op dan als hij niet aan het netwerk hangt.
Dus je zou waarschijnlijk wel eens gelijk kunnen hebben dat er meerdere profielen op deze pc staan waar hij het een en ander mee doet. Heb je misschien een idee hoe ik deze profielen kan vinden en hoe ik deze eventueel kan verwijderen heb nl. Zal hier zelf ook al eens heen zoeken maar misschien ben jij beter een deze materie thuis. In ieder geval alvast bedankt voor je hulp. Gr. Patrick

aha had het niet verwacht maar toch, toch nog even een vraag:
Je zegt dat de laptop SNELLER opstart als hij OP het netwerk zit. Dit zou indruisen tegen wat ik zeg aangezien ik het over een ONLINE profiel heb wat van een interne server gedownload moet worden.
KLopt het verhaal toch dan hier nog wat extra info.

Het ligt dan aan het profiel wat op je werk gedownload wordt, je zou hierover even met ICT moeten bellen, ze kwamen er bij mijn leraar ook pas na een lange tijd achter dat dit daadwerkelijk zo was. Ze moesten hier echt diep voor zoeken.

Ik raad aan even met ICT te contacten, voor de rest weet ik er ook niet zo heel veel van, ben geen ster in internet en interne netwerken.

Ik hoop dat je er alsnog uitkomt, zo niet hoor ik het ook graag dan kan ik altijd nog kijken of we iets anders kunnen vinden of doen.

Suc6 :thumb:

Laatst bewerkt:
Mijn harde schijf loopt nog steeds zeer snel vol al diverse oplossingen geprobeerd maar nog steeds hetzelfde probleem ik hoop via deze weg aan een oplossing te komen die mijn probleem oplost.

Ga eens naar 'msconfig' en kijk wat er daar allemaal mee opstart onder het tabje opstarten.
Hoogstwaarschijnlijk zit daar de boosdoener tussen.

ik heb hier precies hetzelfde probleem ik start mijn pc op en ik heb nog 130 gb op mijn c schijf en na een paar uur verschijnt er dat er te weinig ruimte op de c schijf is waarna die uiteindelijk op 0 belandt en ik heel veel dingen niet meer kan doen behalve opnieuw opstarten en dan weer hetzelfde krijgen

weet iemand al hier een oplossing voor ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan