Hardeschijf mist bestanden na setup windows.

Status
Niet open voor verdere reacties.

CPTDodo

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2007
Ik heb een hardeschijf (een seagate baracuda) van 320 GB maar na de windows setup mist hij telkens het volgende bestand. <Windows root>\system32\NTOS krnl.exe.
Ik heb all van alles geprobeerd andere windows cd's doen het niet partie maken werkt ook niet, reparatie uitvoeren door windows setup werkt ook niet. De hardeschijf spint wel op. Ik heb het al nagekeken met seagate tools voor de harddisk en die geeft gewoon aan dat het werk. Ik heb als laatst nog geprobeerd de drivers in te laden maar dan doet hij precies het zelfde. Wie kan mij helpen?
In ieder geval alvast bedankt.

Windows cd erin (indien het xp is)
Je hdd aanklikken en dan partitie verwijderen, dan niewe partitie aanmaken en dan ok
Windows opnieuw installeren (hou er wel rekening mee dan na de partitie verwijderen je hdd geformateerd is dus ALLES is weg!!!)

En dan ff kijken of die het doet;)

Probeer ntoskrnl.exe eens in de herstelconsole van de cd naar de juiste map te expanderen.

expand cd-rom:\i386\ntoskrnl.ex_ drive:\Windows\system32

Als uitgelegd onder "Methode 3"

http://support.microsoft.com/kb/314477/nl

Greetz

Dit heb ik geprobeerd maar hij blijft het bestand missen. Ik heb Windows Vista nu ook geprobeerd die doet het wel een klein tijdje maar dan krijg ik zelfde probleem.

Iets aan de instellingen van processor of geheugen veranderd misschien?

Koppel alles eens los van de PC wat niet direct nodig is en ook alle kaarten eruit die je niet meteen nodig hebt.

Greetz

Laatst bewerkt:
Probeer dit eens:

Het hulpprogramma Controle systeembestanden (Sfc.exe) gebruiken om alle bestanden te scannen die met Windows Bestandsbeveiliging zijn beveiligd

Gebruik Controle systeembestanden met de parameter /scannow (sfc /scannow) om alle met Windows Bestandsbeveiliging beveiligde systeembestanden meteen te scannen en de versie daarvan te controleren. Als tijdens deze controle wordt vastgesteld dat een dergelijk bestand is overschreven, wordt het bestand vervangen door de juiste versie van het bestand. Deze versie wordt opgehaald uit de cachemap (systeemhoofdmap\System32\Dllcache) of de Windows-installatielocatie. De cachemap wordt eveneens gecontroleerd door Controle systeembestanden en wordt zo nodig bijgewerkt. U moet zijn aangemeld als beheerder of als lid van de groep Administrators om Controle systeembestanden te kunnen uitvoeren. Controle systeembestanden uitvoeren met de parameter /scannow:
a. Klik op Start en klik op Uitvoeren.
b. Typ cmd in het vak Openen en klik op OK.
c. Typ sfc /scannow bij de opdrachtprompt en druk op ENTER.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan