Hardeschijf niet meer in goede staat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Windowsfaq

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 jan 2010
Ik vond mijn pc de laatste tijd steeds worden, totdat ik een boot probleem en ik mijn files moest backuppen en windows 7 opnieuw ging installeren.
En ik vermoedde hmm...nog steeds heel traag langzame reactie:(
Toen hdd health erbij hield tot van SCHRIK:shocked: zag dat mijn nieuwe Hardeschijf van Seagate nog maar 70% Health was.:shocked:

Ik vind dit niet meer normaal, deze pc gaat ook weer terug heb er nog garantie op.
Ik vind dit echt belachelijk dat van de week mijn Samsung portable s2 hardeschijf die het niet meer goed doet en nu dit.
Het zit me ook nie mee:(

Is dit een erkend probleem of ..>?

Je pc werd steeds (staat er niet)? Wat vermoedde je (idem)? Waar baseert dat programma die kapotheid eigenlijk op?

Traag, Nou dat mijn HDD NIET MEER GOED IN STAAT IS! IS TOG LOGISCH??

Laatst bewerkt door een moderator:
Windowsfaq: Graag even duidelijk maken hoe je gemeten hebt dat er problemen zijn met de interne harde schijf.
Je praat over "HDD Health"; Ik vermoed dus dat je een programma zoals www.hdtune.com gebruikt hebt? Doe dan eens een schermafdruk van de resultaten, zodat we zelf kunnen constateren dat er (echt) iets mis is met die harde schijf?

Er is overigens geen enkele relatie tussen het probleem met je externe harde schijf en je interne: Problemen kunnen overal optreden en op elk moment. Wel jammer dat je bij beiden een probleem ervaart, wat je (je zegt het zelf al) een kwestie van pech is.

Tijs.

Zo goed?
Ik heb nog een computer van 10 jaar oud en alles werkt nog super! HDD 100%.

Laatst bewerkt:
Ik zie toch staan: Drive Health: Good
Ga maar eens hdtune downloaden (kies de freeware versie, deze dus, start het en kijk bij tabblad Health wat daar staat.

Enne, ik heb een klacht ingediend over je manier van spreken/schrijven.

Tijs.

Bij hddtune bij health staat niks,
En ff bij logboeken gezien maar staat wel wat aangegeven.

Maar waarmo is mijn windows dan zo vreselijk traag?

Start Schijfbeheer, maximaliseer die en kijk in het onderste deelvenster welke schijf schijfnummer 5 heeft. Is (of was) dat een memory-stick of geheugenkaart, dan zou ik dáár eens naar kijken. Is dat een harde schijf, dan moet je die eens selecteren in HDTune.

Tijs.

Heb eens lopen zoeken naar datzelfde programma ( hdd health ) en ik kom niet verder dan een versie uit 2008.. misschien beter om een ander recenter programma zoals crystaldisk info , of degene die dnties hier heeft geplaatst, om je harde schijf ( / schijven ) te checken op gezondheid.

@Windowsfaq :Leden proberen jou te helpen.Gelieve dus op normale wijze open te staan voor alle hulp die je geboden wordt!!

Gezien de melding in je logboeken, lijkt mij dat je eerst eens een andere hd kabel moet proberen.
Dit lijken mij controllerfouten die zijn gegenereerd door communicatieverlies tussen de hd en je sata/ide controller op je mobo.
Als de kabel geen verbetering geeft, probeer eens een andere controllerdriver, werkt dat niet kan je teruggaan met je mobo ivm garantie.
Je controller is dan niet goed meer.

@jackall: Je posting is (wellicht) ietwat 'te vroeg': Ik heb een onderzoeksplan aangegeven m.b.t. die melding in Logboeken. Dat moet (wat mij betreft) eerst worden gedaan voordat er iets met welke kabel of driver dan ook moet worden gedaan. Per slot kan de foutmelding een externe harde schijf of memory-stick of memory-card betreffen ipv. een interne harde schijf! [Hierbij is relevant dat de topic-starter het heeft gehad over problemen met zijn externe harde schijf...]

@topic-starter: Stel dat Harddisk5 inderdaad een interne harde schijf betreft (zie onderzoeksplan), dan is jackall's tip zeker zinvol en kan/moet dan worden uitgevoerd.

Tijs.

Tijs, tip was mede naar aanleiding uit eigen ervaringen met pc's van kennissen.
Al dan niet ietwat te vroeg:)

Ben het overigens niet eens wat betreft de externe HD's. die lopen niet via dezelfde controller als de interne alsmede een cardreader(al dan niet met ext. usb).

Probleem nu is de interne HD van de Ts, de portable was reeds in een eerdere stadium als probleemgeval opgedoken gezien de berichtgeving van de TS.

Hdtune die je voorstelde, kan dit haarfijn laten zien met het uitlezen van de s.m.a.r.t. status.

@jackall: Card-readers komen óók terug in Schijfbeheer, zelf als er geen memory-cards in zitten. USB-sticks of externe harde schijven staan alleen in Schijfbeheer als ze effectief aangesloten zijn.

Stel dat Harddisk5 niet te zien is in Schijfbeheer, dan moet dat (dus) een externe harde schijf of memory-stick zijn geweest (of, theoretisch gezien, een inmiddels uitgebouwde interne harde schijf).
Is Harddisk5 wel te zien, dan is het óf een interne harde schijf óf een aangesloten externe harde schijf óf een aangesloten memory-stick óf een slot van de card-reader.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan