hardeschijf opdelen onder vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trustno1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
13 okt 2000
Berichten
1.332
Ik zou graag een harde schijf willen opdelen onder windows vista. Hoe kan ik dat het beste doen? Kan ik hiervoor partition magic gebruiken of heeft vista daarvoor iets anders?
 
Start, uitvoeren, indien die er is, diskmgmt.msc intrommelen, of vanuit het configuratiescherm, systeembeheer, computerbeheer, schijfbeheer.
 
Is het dan mogelijk om de bestaande c partitie op te delen in 2en zonder data verlies?
 
Jeb, het is een volledige manager, euvel is echter dat je de C:/ systeemschijf vaak niet kleiner kan maken dan Vista wil, de rede en groote verschilt nogal.

Een goed alternatief is Gparted, waarbij je van die ISO een opstartbare cd maakt, als je hem wel eerst brand als IMAGE, ben je ook niet gebonden aan die beperkingen.
 
Weet je toevallig ook hoe groot de partitie van c moet blijven als je deze kleiner wil maken?
 
Hoi !

Bij mij niet kleiner dan 20 Gig, maar ik hoor van sommigen dat het niet minder dan 40Gig wilde worden !

Maar ja, met Acronis Disk Director lukt alles (niet gratis)

Greetz,

Harry.
 
Ik was vanplan de 120 gig in tweeen te delen dus denk niet dat het een probleem zal geven.
Maar is Gparted ook voor windows te gebruiken? Op de site waren ze bezig een linux partitie op te delen??
 
Het is een Linux based mini OS, met een Gnome GUI, en je moet ermee opstarten, dus het heeft niets met windoes te maken, tevens kan hij bijna elk bestandssysteem aan, dus ook NTFS.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan