Hardeschijf opnieuw partitioneren

Status
Niet open voor verdere reacties.

hennejet

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2004
Hallo

Ik wil graag mijn C schijf vergroten door wat geheugen van mijn E schijf te snoepen.
nu het volgende....
Ik heb windows XP en heb een C schijf (pimaireschijf) en een D en een E schijf.
Ik heb via de site van microsoft een beschrijving gevonden hoe ik dat moet doen en dat is aardig gelukt. http://support.microsoft.com/kb/313348/nl

Maar nu het volgende als ik bij mijn computerbeheer de schijfbeheer bekijk dan staat de D schijf op de Primaire partitie en de C en de E schijf heb op de uitgebreide partitie staan.
my.php
[/URL][/IMG]

Als je de beschrijving van microsoft leest dan staat daar dat je alle schijven moet verwijderen en dan weer op nieuw je eigen invulling kan geven aan de partities die jij wilt..
Ik heb ze verwijderd maar kom ik een pagina verder dan staat daar dat ik toch nog 2 delen heb in de schijf verdeeld in 20 gig (mijn vroegere C schijf) en de overgebleven 100gig

Mijn C schijf was 20 gig en D en E was bijden 50 gig
Dit wil ik graag veranderen in 3x 40 gig maar nu kan ik bij de setup niet de volle 120 gig verdelen want die staat nog steeds verdeeld in 20 bij 100 gig. Ik heb nu van die 100 gig 1 C schijf gemaakt ter groote van 40 gig en de rest naar de E schijf gezet en die 20 gig heb ik de D letter toegevoegd met als resultaat dat dat nu staat als primaire schijf...hoe kan ik dit veranderen?
Heb geprobeerd om ze te verwijderen maar dat kan daar niet.

hoop dat het een beetje duidelijk is...vind het wel een beetje moeilijk om uit te leggen in tekst

groetjes jet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan