Hardeschijf plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sarita

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2004
Hoi,

Ik heb een nieuwe hardeschijf laten plaatsen. Degene die het heeft gedaan, heeft niet mijn bestanden, muziek, schooldingen, foto's etc, van de oude schijf op mijn nieuwe gezet.

Ik vroeg me af in hoeverre, ik als noob, mijn nieuwe harde schijf eruit kan halen en de oude kan plaatsen zodat ik al die bestanden kan branden. Zijn er specifieke dingen waar ik op moet letten zoals stekker eruit halen of iets dergelijks? Of kan je het niet zo maar doen?

Alvast bedankt.

Groetjes,
Sarita

Hoi,

Misschien dat je de oudeschijf nog als tweede schijf er bij kan zetten?
Welk merk en type is je oude schijf?

Modag

Ik weet niet of dat kan. Misschien dat ik geen slots meer vrij heb.

Het merk is Maxtor en type D740X-6L, denk ik

Hoi,

Ik zal het je proberen

Kijk of je 1 hd in de pc hebt zitten en of die de zelfde aansluitingen heeft als de oude .

Een platte stekker op een platte kabel en een vierpolige stekker met gekleurde draad eraan.

Zie je dit?

Modag

Hoi

Ik weet dat ik 2 hardeschijven in mijn pc heb zitten.

Ik heb nu helaas geen tijd om te kijken, maar zodra ik tijd heb zal ik het doen en dan hoor je meer van me.

Ik denk dat ik het toch maar niet doe. Ik weet er niets van af en straks maak ik het kapot.

Laatst bewerkt:
Afhankelijk van de belangrijkheid van je gegevens kan je ook een uitwendige behuizing voor een ATA-drive aanschaffen , daar je HD in monteren en daarna via USB aansluiten. Je kunt achteraf die HD dan nog gebruiken voor een backup of zo via USB. 't is maar een tip. Je moet wel zorgen dat de HD op master staat (jumper achteraan).

jan

Afhankelijk van de belangrijkheid van je gegevens kan je ook een uitwendige behuizing voor een ATA-drive aanschaffen , daar je HD in monteren en daarna via USB aansluiten. Je kunt achteraf die HD dan nog gebruiken voor een backup of zo via USB. 't is maar een tip. Je moet wel zorgen dat de HD op master staat (jumper achteraan).

jan

Bedankt voor je tip. Ik denk dat ik het zo maar laat. De belangrijkste dingen brand ik wel eens extra

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan