hardeschijf probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

perlopet

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2003
Berichten
14
Heb een pc met een harde schijf van 10 GB sinds kort geeft hij nog maar 1,9 GB aan hoe kan dat?Dit is sinds we een brander hebben geinstalleerd.Wie kan mij helpen?
 
1,9 GB vrij, of totaale ruimte?
 
Capaciteit was 10 GB. Tijdens downloaden van cd werd er aangegeven dat er niet voldoende schijfruimte over was. Toen zijn we erachter gekomen dat we een capaciteit van 1,99 GB hadden.
 
Met het programma Partition Magic kan je kijken wara de rest van je hardeschijf ruimte ie gebleven.
 
Misschien een rare vraag maar ik ben nog niet zo thuis in pc.Hoe kom ik aan dat programmaatje(parrition magic?
 
Waarschijnlijk gebruikt je HD het bestands systeem FAT 16. Dat kan maximaal 2 GB aan. Je hebt FAT 32 nodig, die kan duizenden GB's aan. Met Partion Magic (www.download.com) kun je dat wijzigen.
 
Klik op "Deze Computer". Selecteer je schijf en klik met rechter muisknop op eigenschappen. Wat wordt daar als capaciteit aangegeven en wat als FAT? Welke capaciteit wordt door de BIOS aangegeven?

Met PM kan je dat niet wijzigen, mits je het programma koopt.

Groetjes,
Bennie
 
Is er niet ooit eens een gratis alternatief voor PM in een nieuwsbrief aan bod gekomen? Of kan die niet FAT16 naar FAT32 omzetten?
greetz
 
Hoe kan je fat 16 in fat 32 veranderen zonder partition magic te gebruiken?
 
Volgens mij zit er in win98 zon converter. Lijkt me sterk dat xp op fat16 wil draaien.

Dit kan echt van alles zijn.

kapotte schijf
partitie
virus
bios instelling

Gewoon vanaf 0 beginnen.

kast open en harde schijf connectie controleren. Inclusief master slave setting.

Dan eerst zeker zijn dat de bios de schijf juist herkend als 10 gig. Over het algemeen is de auto setting het makkelijkst.

Virus scannen.
Als dit alles juist is dan een floppie erin ploppen en met fdisk de info bekijken.

Dan kan het alsnog van alles zijn maar je sluit fouten uit die niets met de schijf zelf te maken hebben.

Virus scan
Partitie info

Dus doe die virus scan nou eerst om dit uit te sluiten. Post dan terug met de partitie info.

Oh op www.bootdisk.com kun je een een opstartdisk dwnloaden.
 
Laatst bewerkt:
Geloof dat er een foutje ingeslopen is ik heb het nooit over xp gehad ik draai onder windows 98,en ben sinds kort 8 gb kwijt , hij geeft als ik c aanklikt dat hij nog maar 1.99gb heeft terwijl dat er 10 waren maar mijn vraag was kan ik van fat 16 naar fat32 zonder pm te hebben>
 
Je plaatst je vraag in XP, dus gaan we ervan uit dat je XP hebt.:)

Nog steeds weten we niet of je FAT16 of FAT32 hebt.:confused:

Groetjes,
Bennie
 
Sorry maar ik heb nog niet veel verstand van computers,in fdisk zie ik iets van fat 16 staan maar ik hoorde dat dat fat32 moet zijn maar ik weet niet hoe ik dat moet doen zonder pm,weet iemand daar antwoord op ?
 
Volgens mij gaat dat niet zonder een programma zoals PM.
Anders zou ik dat graag willen weten hoe.
 
Thnx Bennie.
Nou ff afwachten of de vraagsteller er wat mee kan.:)
 
Ik zou liever alle informatie willen zien die FDISK laat zien. :)

Groetjes,
Bennie
P.s. er zijn tal van andere alternatieven, zoals BootIt Next. Ook niet gratis, maar de 30 dagen-trial is fully functional.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan