Hardeschijf scoort laagst in Systeem classificatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

michaeltheone

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2010
Goededag,

Ik werk op windows 7 ultimate en heb de systeem classificatie uitgevoerd en me score is aanzienelijk hoog:

Processor: 7,3
Geheugen (RAM): 7,4
Grafisch: 7,2
Grafisch weergave voor spellen: 7,2
Primaire hardeschijf: 5,9

en wordt dus laagste score bepaald dat is: 5,9.
heb een SATA hardeschijf inzitten en dus volgens de score is het een redelijk trage schijf.

Welke SATA hardeschijf zou u me kunnen aanraden om de Score ook 7+ te krijgen? :rolleyes:

Vertel eerst eens welke hardware en welke harde schijf er in je pc zitten

Wat zijn je specs?
Wil je echt een snelle hardeschijf, neem dan een SSD. Hier hangt echter wel een groot prijskaartje aan.

Mijn computer speccs zie screenshot in bijlagen.

Bijlagen

• pcspecs.jpg
    pcspecs.jpg
    101,8 KB · Weergaven: 111
Laatst bewerkt:
Het tooltje dat je gebruikte voor de specs laat een heleboel zien, behálve het merk van de hdd.
Gebruik deze eens (links boven onder download latest version)

Kan aan de hand van deze gegevens nu niet direct een oorzaak vinden;
interface, cache en rotatiesnelheid zijn OK.

Even ter informatie, ik heb ook een Hitachi Deskstar, enkel de 1TB versie. Deze krijgt ook een 5,9 in Windows 7. Dit is echter de hoogste score die ik heb. :P

@gast0225: Het merk stond gewoon op de screenshot, hoor.

Laatst bewerkt:
In de screenshot zie ik eerlijk gezegd ook gewoon het merk Hitachi staan...

Alleen onder het kopje: Stations, en niet onder harde schijven

Laatst bewerkt:
Toen ik 'm de eerste keer vanmiddag opende las ik de naam nog niet, maar nu idd. wel. Dat zal dan moeten betekenen dat ik er overheen gelezen zal hebben want mijn posting is veel later dan de screenshot geplaatst is.

Wat de score betreft heb ik het vermoeden dat Microsoft zijn database heel stiekum op SSD drives aan het baseren is en dat 'ouderwetse' IDE en SATA drives gewoon niet meer hoger (kunnen) scoren. Ik ben wel benieuwd naar een willekeurige score van een andere willekeurige user met een willekeurige andere SATA disk. Als mijn theorie zou kloppen dat kan een willekeurige andere SATA disk misschien nog een enkel tiende hoger uitkomen of misschien wel een half punt als het een 10.000 RPM disk betreft, maar veel hoger niet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan