Tacconie
Gebruiker
- Lid geworden
- 6 jan 2008
Ik heb een computer waar ik Windows 7 op had staan. Dit beviel me prima. Ik was toch ook wel nieuwschierig naar andere besturingssystemen, en heb, op een andere hardeschijf, Ubuntu geprobeerd te installeren vanaf de CD. Dit werkte niet. Er was ook een optie om de installer vanuit windows te starten. Geprobeerd, maar werkte niet.
Hierna wou ik mijn computer weer gewoon opstarten(in Windows dus), maar dit ging niet. Hij wil niet opstarten vanaf die hardeschijf
Nu heb ik al vanalles geprobeerd:
-met de windows7 installatiedisk herstellen
-met de windows7 installatiedisk het commando "bootrec" meerdere malen en op verschillende manieren gebruikt (fixmbr, fixboot, RebuildBcd)
Dit heeft opgeleverd: erge frustraties, en niks meer
Met de Ubuntu-live cd kan ik nog wel computeren, en kan ik de windows-hardeschijf gewoon benaderen. Zoals ik het kan zien, staan alle bestanden en mappen er nog gewoon op.
Ik weet niet meer wat ik nog kan proberen. De hardeschijf is niet kapot, maar ik kan er niet meer mee opstarten... HELP!
Graag een reactie!
Tacconie
Hierna wou ik mijn computer weer gewoon opstarten(in Windows dus), maar dit ging niet. Hij wil niet opstarten vanaf die hardeschijf

Nu heb ik al vanalles geprobeerd:
-met de windows7 installatiedisk herstellen
-met de windows7 installatiedisk het commando "bootrec" meerdere malen en op verschillende manieren gebruikt (fixmbr, fixboot, RebuildBcd)
Dit heeft opgeleverd: erge frustraties, en niks meer
Met de Ubuntu-live cd kan ik nog wel computeren, en kan ik de windows-hardeschijf gewoon benaderen. Zoals ik het kan zien, staan alle bestanden en mappen er nog gewoon op.
Ik weet niet meer wat ik nog kan proberen. De hardeschijf is niet kapot, maar ik kan er niet meer mee opstarten... HELP!
Graag een reactie!
Tacconie