Hardeschijf start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tacconie

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2008
Ik heb een computer waar ik Windows 7 op had staan. Dit beviel me prima. Ik was toch ook wel nieuwschierig naar andere besturingssystemen, en heb, op een andere hardeschijf, Ubuntu geprobeerd te installeren vanaf de CD. Dit werkte niet. Er was ook een optie om de installer vanuit windows te starten. Geprobeerd, maar werkte niet.

Hierna wou ik mijn computer weer gewoon opstarten(in Windows dus), maar dit ging niet. Hij wil niet opstarten vanaf die hardeschijf:(

Nu heb ik al vanalles geprobeerd:
-met de windows7 installatiedisk herstellen
-met de windows7 installatiedisk het commando "bootrec" meerdere malen en op verschillende manieren gebruikt (fixmbr, fixboot, RebuildBcd)

Dit heeft opgeleverd: erge frustraties, en niks meer

Met de Ubuntu-live cd kan ik nog wel computeren, en kan ik de windows-hardeschijf gewoon benaderen. Zoals ik het kan zien, staan alle bestanden en mappen er nog gewoon op.

Ik weet niet meer wat ik nog kan proberen. De hardeschijf is niet kapot, maar ik kan er niet meer mee opstarten... HELP!

Graag een reactie!

Tacconie

Eerst je bestanden veilig zetten.
Je hebt vermoedelijk de partitie waar windows opstaat (gedeeltelijk) om zeep geholpen met de standaard partitionmanager van Ubuntu cq Linux.
Dat is het probleem , je zou zoiets eerst moeten proberen in een virtuele omgeving.
Je hebt waarschijnlijk een gedeelte van je windowspartitie om laten zetten naar ext3 o.i.d.
Ik vrees, dat je windows opnieuw zal moeten installeren.
Aansluitend kun je Ubuntu installeren vanuit windows als een progamma, wat je dus naderhand ook als zodanig kunt verwijderen.
http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/windows-installer

Hartstikkene bedankt!

Heb een backup van m'n hardeschijf gemaakt en hem met de installer opnieuw geformatteerd. Hij loopt weer als vanouds!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan