hardeschijf storing

Status
Niet open voor verdere reacties.

a.veldman

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2002
Heeft iemand wel is meegemaakt dat de s-ata kabel op het moederbord na verloop van tijd los gaat zitten en dan storing op treedt met de hardeschijf, ik vermoed zelf door de warmte. heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand mij raad geven.
Type hardeschijf is: Samsung HDD SpinPoint P80SD 160 GB, 7200Rpm,8 MB,Serial ATAII/300.
Type moederbord is: Asrock 939 DUAL-SATA2

Betere kabels aanschaffen, zeker als je die van Asrock gebruikt, die laten snel los, en de betere klikken op de aansluiting en schijf.

Heb er al een keer een andere opgezet van Asus en die ging er in begin ook strak op,je zou haast denken aan een kabel met een metalen omhulsel zodat het kunstof niet kan uitzetten,weet niet of die er zijn?.

Maar hoe kan het, dat het bij de aansluiting van de S-ATA kabel op het moederbord zo warm wordt ,dat de kabel los gaat zitten en er storing optreedt en wie heeft dat weleens meegemaakt.
Volgens mij is dat niet normaal.

Laatst bewerkt:
Het probleem is opgelost,een chip op het moederbord bij de aansluiting van de S-ATA kabel wordt veel te warm, komt een nieuw moederbord in onder garantie.

Mocht je nou weer dezelfde moederbord krijgen, kun je meteen overwegen een Heatsink(koelblok) op de chip te plakken. Zo kan ie mooi door je kast koeling gekoeld worden.

Deze werkt wel.:rolleyes:
Op de southbride, die naast je sata aansluitingen, maare, op de northbridge mag er ook wel eentje, indien die er niet opzit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan