Hardeschijf te warm???

Status
Niet open voor verdere reacties.

johiem

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jun 2008
Hallo,

Naar een tijdje een probleem te hebben met het acuut uitvallen van de computer als ik een spel afsluit, heb ik de temperatuur van mijn Harde schijven gemeten. Nu blijkt dat HD0 (Maxtor 160GB, Windows XP installatie erop en alle andere programma's) rond de 56 graden celcius zit. terwijl HD1 en HD2 rond de 40 graden zitten, deze HD bevatten geen bestanden. Ook zie ik mijn core temperatuur stijgen als ik een spel opstart (naar 52 graden). Wat kan ik hier aan doen, koeling maar wat voor koeling???. De koeling die ik momenteel heb is op mijn voeding, mobo en video kaart. Zal een case fan dit verhelpen???

Alles op een rijtje:

- HD0 temp te hoog, rond 56 graden
- HD1 en HD2 rond de 40 graden
- Core stijgt ook veel bij opstarten programma's
- HD0 is rond deze temperatuur als de pc opstart
- Voltages zijn goed.
- Kreeg wel een bericht bij opstarten pc dat mijn CPU was overgeklockt en weer naar default was teruggezet, maar ik had dit zelf niet gedaan.

Hopelijk kunnen jullie helpen,

Vrg Joey Hiemstra

56 Graden is idd vrij warm voor een harde schijf je kan kijken of je er een koeler op kan installeren, deze bijv.

Ik heb hier nog een koeler liggen, die kan je overkopen voor 10 euro, alleen de puntjes van de molex zijn een beetje gaar maar zo heb ik hem ook binnen gekregen. als je een beetje je best doet kan je hem gewoon aansluiten, werkt nog perfect.

bedankt :thumb:

Laatst bewerkt:
Zal een case fan dit verhelpen???

Het verbaast me dat iedereen dit uit het oog verliest: een simpele casefan kan wonderen verrichten. Natuurlijk is de aanschaf van een casefan een garantie voor lagere temperaturen, en het is duidelijk dat de ene harddisk een stuk warmer wordt dan de anderen, het kan zeker helpen. :)

Heb nu case fan geplaatst en mijn main HD is nu 53 graden. Het is hier ook behoorlijk warm, ik kijk eerst wel eens aan en anders haal een cooling voor mijn HD.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan