Hardeschijf verschijnt niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Exquizzite

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2010
Hallo Helpmij forum!

Ik heb een probleem, een hardeschijf van een vriend van mij verschijnt niet in "Computer" het is een "Lacie d2 HD". Hieronder een paar punten die misschien belangrijk zijn.

• Verschijnt wel in "Hardware veilig verwijderen" onder de naam "Lacie HD Drive"
  • Verschijnt wel in "Apparaten en printers" met als naam "Lacie HD Drive"
  • Verschijnt wel in "Apparaatbeheer" maar onder de naam "Massa opslag etc" met een uitroepteken
  • Verschijnt niet in "Schijfbeheer"

Verder hoor ik getik van binnen, start mijn pc niet op als ik hem heb aangesloten, gebruik ik W7 en weet ik niet of het NTFS is of FAT. En het is van belang dat ik mijn bestanden terug krijg!

Kan iemand mij misschien helpen?

Mvg XQ

formateer eens de hele schijf , start je pc opnieuw op, misschien helpt dat??

doe de harde schijf in een andere pc (als het werkt) ,maak een backup, formateer hem , stop hem weer in je pc, zet de bestanden terug :D

Ervan uitgaand dat het een externe HDD is (dus in een behuizing) bouw hem eens uit, en hang hem rechtsstreeks in een pc.
En inderdaad wat @robinkod aanbeveelt.

Een tikkende HDD is meestal een teken ven op korte termijn overlijden.:confused:

of ga naar de computer boer in de buurt, die weet vast wel hoe het zou moeten... laat door hem een backup maken op een 2de (externe) schijf ,

maar ik denk toch dat het een nieuwe schijf wordt....

doe de harde schijf in een andere pc (als het werkt) ,maak een backup, formateer hem , stop hem weer in je pc, zet de bestanden terug :D

Hij wordt op andere pc's helaas ook niet herkent.

Ervan uitgaand dat het een externe HDD is (dus in een behuizing) bouw hem eens uit, en hang hem rechtsstreeks in een pc.
En inderdaad wat @robinkod aanbeveelt.

Een tikkende HDD is meestal een teken ven op korte termijn overlijden.:confused:

Ik denk dat ik dat maar ga proberen.

Beide bedankt!

Mvg XQ

Hallo, daar ben ik weer.

Ik heb me externe hardeschijf uitelkaar gehaald en de hardeschijf eruit gehaald en heb em aangesloten aan mijn pc... Maar als ik nu in "Schijfbeheer" kijk, zie ik nu "Unallocated" tevens hoor ik ook geen getik meer! Iemand enig idee hoe ik nu verder moet? Zijn mijn bestanden nu weg? Ik wil ze graag terug!

Mvg XQ

Start->systeembeheer->computerbeheer->schijfbeheer en kijk eens wat je ziet.
Waarschijnlijk moet je aan de linkerkant initialiseren o.i.d.
Als hij vraagt om te formatteren, niet doen dus.
Dan zien we wel verder.

Ik zie die optie niet staan, of ben ik verkeerd?

[smallIMG]http://i52.tinypic.com/20szpt1.png[/smallIMG]

Mvg XQ

Edit, Ojee dat is wel een erg grote screenshot... Hoe verklein ik dit? Iemand?

Laatst bewerkt door een moderator:
Screen klikbaar gemaakt.Zal voor menigeen nu beter leesbaar zijn.

Succes met je vraag.

Geen oplossing gevonden, heb mijn harde schijf maar geformatteerd. Opgelost lol

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan