Hardeschijf was eerst 1 en is nu in 2en gedeeld?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dangerprone

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2008
Hallo,

Ik heb een probleempje,Gisteren heb ik Linux Ubuntu geinstalleerd en mn schijf van 160 GB werd hierdoor gedeeld.Maar dat Ubuntu was niet mijn ding dus heb ik sinds vandaag windows vista er weer opgezet.Bij de instalatie zag ik ook al dat mn schijf in 2en was gedeeld en kon hem alleen op C instaleren de andere schijf had geen naam.Nu als ik naar Computer ga zie ik echter maar 1 schijf staan en dat is C en die heeft 60GB terwijl ik eerst altijd 160GB schijf had hoe krijg ik dit weer goed? Ook al zou ik dit niet meer goed kunnen krijgen hoe krijg ik dan die andere gedeelte van mijn schijf weer te voorschijn?:D

Alvast bedankt.:thumb:

Als je windows Vista hebt dan kan je dit volgens mij weer aanpassen in schijfbeheer. De staat ergens in systeembeheer. Linux werkt met een bestandsindeling waardoor windows heb niet herkend. Als het goed is kan je in schijfbeheer de partitie(s) van linux verijderen en omdat je vista hebt kan je ze ook weer bij je C schijf trekken. Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Ik heb m verwijderd maar als ik er op klik en dan partitie verwijderen klik dan zegt hij: Er is onvoldoende ruimte op de schijf/schijven beschikbaar om deze bewerking te voltooien.

En als ik er een nieuw eenvoudig volume wil van maken dan zegt hij t zelfde :eek:

Iemand een idee wat ik nu zou moeten doen?:confused:

Heb je de partitie verwijdert of ubuntu? Als het goed is kan je de partitie verwijderen. Daarna moet je de partitie volgens mij formateren zodat je er weer NTFS van kan maken.

Hoi !

In Vista rechtsklikken op: Computer - beheren - schijfbeheer.

Klik op de niet-toegewezen ruimte en partitioneer/formatteer naar keuze.

Greetz,

Harry.

Kan je ook proberen om "paritie verkleinen" te gebruiken. Mischien werkt dat. En dan daarna hem bij je C te trekken

Kan je ook hem ook al zien? Want dan zou je hem denk ik eerst beter kunnen formatteren. Oja als je dat doet. Zorg er dan wel voor dat de bestands indelening NTFS is en de clustergrote 4096 bytes is. (dat is de standart grote. Ik neem aan dat je C scijf dit ook heeft)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb eentje verkleind vanaf C en die is 4GB nog wat.Alleen die Andere helf wil nog steeds niet??

Ik heb t al klaar er stond nog een shijf bij van 2,96 GB of zo die moest ik ook verwijderen en toen ging die samen en heb ik er een nieuwe schijf van kunnen maken bedankt voor jullie hulp:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan