Hardeschijf word niet gezien tijdens instalatie windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

bikerbunch

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2016
Hallo allemaal,

ik heb het volgende probleem.
Na een virus besmetting heb ik mijn harde schijf opniew geformateerd.
Nu wil ik opnieuw windows 10 instaleren en tijdens de setup is helemaal geen harde schijf meer zichtbaar???

heb een tweede schijf geprobeerd maar hier heb ik het zelfde probleem.
in de bios is de schijf gewoon zichtbaar.
als ik de schijf inde bios op IDE zet help dat ook niet om de HD zichtbaar te krijgen.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn????

Computer is een Packard Bell Ixtreme M5850
http://browser.primatelabs.com/geekbench2/715261

Niet per ongeluk RAID aangezet in de BIOS/UEFI? Zo ja, doe die eens uit, of nog beter: doe de defaults van je BIOS/UEFI eens inladen en probeer het daarna nog eens.

Niet per ongeluk RAID aangezet in de BIOS/UEFI? Zo ja, doe die eens uit, of nog beter: doe de defaults van je BIOS/UEFI eens inladen en probeer het daarna nog eens.

heb de computer een paar uur spanningsloos gelaten, toen de default bios geladen.
daarna de Onboard SATA mode op Native IDE gezet.
nu word de schijf gezien maar de installatie blijft hangen op 7% en word na een ongeveer een kwartier geanuleerd.

Is de installatieschijf/stick van Windows nog wel goed?

Als het een stick is, kan je proberen die nog een keer opnieuw aan te maken.

via CD-Rom met een blanco harde schijf zonder besturingssysteem
W10 staat op een DVD neem ik aan en die dient indien een UEFI die ook als UEFI DVD opgestart worden, dan zal de GPT schijf worden gezien.

Indien je de UEFI op CSM/legacy zet en de secure boot uit dan kun je wel met elk opstartmedium opstarten.

Via F8 krijg je het bios boot menu, welke optie krijg je dan als de DVD erin zit?

Maakt niet uit of je van een USB stick of DVD opstart, als je uefi wilt gebruiken dienen ze beide als een uefi opstartmedium op te worden gestart.

W10 staat op een DVD neem ik aan en die dient indien een UEFI die ook als UEFI DVD opgestart worden, dan zal de GPT schijf worden gezien.

Indien je de UEFI op CSM/legacy zet en de secure boot uit dan kun je wel met elk opstartmedium opstarten.

Via F8 krijg je het bios boot menu, welke optie krijg je dan als de DVD erin zit?

Maakt niet uit of je van een USB stick of DVD opstart, als je uefi wilt gebruiken dienen ze beide als een uefi opstartmedium op te worden gestart.

Thx lange Pier,

Gaan we proberen.

Als het niet werkt meld ik me weer.

Maar voorlopig al bedankt voor de hulp.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan